  • Data: 2006-10-05 22:01:57
    Temat: Re: spol-wlasn prawo do lokalu a us
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Oct 2006, Szerszen wrote:

    > witam serdecznie
    >
    > mam pytanie, w dniu dzisiejszym zawarlem ze spoldzielnia umowe o
    > "ustanowienie spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu" w wyniku
    > ktorego spoldzielnia zainkasowala kase, a formalnie zostal "wniesiony
    > wymagany wklad budowlany na lokal",
    > generalnie kupilem od spoldzielni mieszkanie,

    Nie.
    Kupiłeś prawo do mieszkania w lokalu, zbywalne zresztą :), ale mieszkanie
    jest nadal własnością spółdzielni. Tyle że sp-nia nie może rozporządzać
    owym mieszkaniem - bo prawo do mieszkania w nim sprzedała.

    > jednak nie jest to jak widac umowa kupna sprzedazy

    Przyznam że tu pasuję - bo prawo "powstaje".
    Jakby było przenoszone to miałaby miejsce "sprzedaż" i taki p. w PCC
    jest, jak jest z "ustanowieniem" nie wiem :)
    BTW: istnieje grupa .podatki !

    pzdr, Gotfryd