  • Data: 2014-12-27 20:06:50
    Temat: Re: spadek w przyszłości :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mrqs" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ydOdncXzaqJ3cAPJnZ2dnUVZ8hidnZ2d@supernews.com.
    ..

    > To rozumiem, wreszcie coś konkretnego. Zostaje sprawa tych miesięcznych
    > zaliczek - czy należy od nich odprowadzić podatek jak od dochodu?

    Nie przychodzi mi do głowy żadne zwolnienie.

    > No i sprostowanie: Inwestor w umowie zobowiązał się w ciągu kilku lat
    > spłacić *całą* umówioną kwotę niezależnie od wyniku sprawy o odzyskanie
    > nieruchomości. W tej sytuacji spadkobierca zawsze zarobi (o ile inwestor
    > dotrzyma umowy), mimo, że nie sprzeda nic konkretnego. Rozumiem, że
    > podatek w tej sytuacji się należy (od dochodu).

    Musiał byś gdzieś tę umowę opublikować, bo zaczynasz strasznie mieszać.

    > Chodzi mi o następstwo czasowe - zaliczki pobiera cały czas.

    Jak może byc zaliczka na poczet należności, co do której nei wiadomo, czy w
    ogóle nastąpi?

    Zacznijmy od tego, że mam wątpliwość, czy ta umowa w ogóle po śmierci
    spadkodawcy jest ważna. Jakieś tam wynikajace z niej zobowiazania na
    spadkobierców mogą przejść, jak każdy dług spadkowy, ale zakładając tak na
    potrzeby rozumowania, że spadkodawca nie ma żadnego majątku, a ma dług
    wynikający z jakiejś tam dziwnej umowy, to najbezpieczniej dla spadkobiercy
    będzie przyjąć dług z dobrodziejstwem inwentarza. Majątku nie ma, to ta
    cwana firma nic nie odzyska. Natomiast postępowanie w sparwie odzyskania
    nieruchomości można jako spadkobierca prowadzić, ale przy pozytywnej
    decyzji sądu beneficjentem odszkodowania nie będzie zmarły spadkodawca,
    tylko spadkobierca. Nie jestem pewen, ale wydaje mi sie, że taka
    nieruchomość w masę spadkową nie wejdzie. A tym bardziej przykłądowo jakieś
    zasądzone odszkodowanie, bo nie każdą nieruchomość da sie w naturze
    odzyskać.