  • Data: 2004-03-10 01:27:35
    Temat: Re: skutecznosc doreczenia wg kpa
    Od: "NoMad" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> wrote in message
    news:c2hmv8$6hu$1@news.onet.pl...
    > KPA
    Witam,

    > Czy ponosi ona konsekwencje np. niedopelnienia obowiazku meldunkowego
    (tzn.
    > jest zameldowana w X ale w rzeczywistosci miejsce zamieszkania ma
    teraz
    > gdzie indziej) w postaci uznania skutecznosci doreczenia czy stosuje
    sie
    > raczej Art. 48.
    To pytanie bym odpuscil. Jest spora szansa sprokowac watek "zameldowanie
    a miejsce zamieszkania" itp. - minimum 100 postow :)

    > [Szczególne sposoby doręczenia] § 1. Pisma skierowane do osób nie
    znanych z
    > miejsca pobytu, dla których sąd nie wyznaczył przedstawiciela, doręcza
    się
    > przedstawicielowi ustanowionemu w myśl art. 34.
    Z tego co wiem/pamietam ten artykul dytyczy faktycznie szczegolnych
    przypadkow, ktore to wczesniej musza byc poprzedzone dochodzeniem. Nie
    wiem jak jest w praktyce z takimi "dochodzeniami" , ale watpie zeby przy
    tym co jest obecnie ktos sie w to bawil.

    > A jak bedzie ze skutecznoscia doreczenia gdy przed wszczeciem
    postepowania
    > jego adres jest bledny tzn. dana osoba nie ma miejsca zamieszkania
    pod
    > adresem znanym organom?
    Jakis czas temu Polityka opisywala jak wyglada praktyka takich doreczen.
    Z doswiadczenia (marnego, ale zawsze) wiem, ze mozesz podac w sprawie
    cywilnej adres zamieszkania drugiej strony praktycznie jak Ci sie
    podoba.
    Sad dwukrotnie probuje doreczac pisma - w momencie gdy listonosz odesle
    je z adnotacja "nie zastano adresata" - sad uznaje za doreczone.
    Listonosz moze tez napisac "nie mieszka", ale jesli podanym adresem
    bedzie pustostan lub nikogo pod wskazanym adresem dwukrotnie nie
    zastanie (a jest szansa bo listonosz czesto chodzi jak ludzie sa w
    pracy) to takie dorecznie jest skuteczne. Poza tym - listonosz nie ma
    bazy mieszkancow danego bloku/domu. Ma adres i pod taki adres ma
    zaniesc.

    --
    Pozdrawiam,
    NoMad