    From: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skan dowodu osobistego
    Date: Thu, 31 May 2012 09:56:43 +0200

    > czy w świetle obowiązujących przepisów ktoś moze wymagać skanu lub ksero
    > dowodu osobistego?

    Może, ale Ty nie musisz się na to zgodzić (poza oczywiście policją
    itp.). Jeśli od tego uzależnia np. skorzystanie z jakiejś usługi, to Ty
    nie musisz z niej korzystać.

    Tyle teoria... W praktyce ostatnio natknąłem się na przypadek: przy
    złomowaniu samochodu i jakiś większych kawałów miedzi wszystkie skupy
    złomu chcą dowód i kserują go. Jak nie da się dowodu, to nie przyjmą.
    Niby nie muszę korzystać z danego skupu, ale w sytuacji kiedy wszystkie
    skupy to stosują to jestem zmuszony. Miła pani pracownica ze skupu nie
    umiała mi powiedzieć po co im ksero, podobno na okoliczność późniejszych
    kontroli. Jak dla mnie to lenistwo, bo te same dane można było po prostu
    spisać (co nota bene i tak było uczynione do rachunku).

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof