  • Data: 2012-05-11 07:11:34
    Temat: Re: skąd to się bierze?
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.05.2012 00:48, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    je_dzwon.html?as=2&startsz=x

    > Cisza nocna, to zapewne interpretacja art. 51 z kodeksu wykroczeń.

    Niewątpliwie.

    > Same zaś określenie godziny, to raczej (do wyboru):

    Właśnie się o to pytam. Skąd taka powszechna i *spójna* definicja
    godziny nocnej w narodzie. Czemu 22 do 6, nie 21:00 do 5 bądź 22 do 7 ?

    > - prawo zwyczajowe

    Tzn jakie na przykład?

    > - lokalne regulaminy (np. spółdzielni, czy wspólnoty)

    Też tak sądziłem, ale tutaj mam 2 wątpliwości:
    - skąd w tych regulaminach akurat takie godziny a nie inne,
    - tutaj mamy sytuację na wsi, wśród ludzi od pokoleń mieszkających na
    swoim, nie w spółdzielni czy wspólnocie.

    Czyli to wszystko musi mieć jakieś swoje praźródło ... tylko jakie?

    > - pomocniczo określenie "pory nocnej" w kodeksie postępowania karnego:

    Hmm, wątpię ... mamy kreatywny naród, ale nie aż tak żeby miał kontakt z
    KPK był na tyle powszechny .... chyba :D

    p. m.