  • Data: 2008-04-02 22:57:44
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 2, 11:34 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:b38e64d6-3b49-4ffb-bfdf-0ac41176e27f@
    s37g2000prg.googlegroups.com...

    > Ależ taki przepis jest - art. 5 kc. Już tyle razy to podnosiłem, że mi
    > wszystko opada :-)

    Art. 5 może być zastosowany tylko wobec konkretnego przypadku
    czynienia użytku z uprawnienia - a więc np. wobec konkretnego żądania
    wyjścia z lokalu. Tymczasem art. 193 KK odnosi się do osoby
    uprawnionej. Osoba nie przestaje być uprawniona (do żądania wyjścia z
    lokalu) nawet jeśli jej konkretne żądanie jest bezprawne na gruncie
    prawa cywilnego jako sprzeczne z zasadami współżycia społecznego.
    Stąd: nawet zastosowanie art. 5 KC nie może decydować o braku znamion
    przestępstwa z art. 193 KK.