  • Data: 2009-03-27 19:47:37
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z piątek 27 marzec 2009 20:09
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <7...@n...onet.pl>):

    > Tylko że temat dyskusji nie dotyczy elitarnych, "zamkniętych" klubów z
    > jasno określonymi warunkami członkostwa, o wstępie do których może
    > decydować np. specjalna karta.

    A tylko takie kluby mają prawo istnieć? Szmatławe, otwarte, z mętnymi
    warunkami członkostwa są be i mają być dyskryminowane? To se nie możemy z
    kumplami klubu zrobić dla innych szumowin naszego pokroju? I wpuszczać do
    nas tylko cycate panienki lekkich obyczajów?

    > Problem z klubami, o jakich my tu
    > dyskutujemy, bierze się właśnie z braku kryteriów jednoznacznie
    > określających kto tam może wejść, a kto nie i decyzja o
    > wpuszczeniu/niewpuszczeniu kogoś do takiego miejsca zależy najczęściej od
    > widzimisię jakiegoś wyrośniętego prymitywa bez skończonej podstawówki

    No i kul. Widać taki rodzaj klubu odpowiada jego klubowiczom. Jak nie
    odpowiada, to tam nie idź.

    > (nie
    > bywam w takich miejscach, ale domyślam się, że właśnie tacy osobnicy
    > prowadzą wspomnianą "selekcję").

    No widzisz. Nie bywasz. Nie pasujesz do tego klubu i tam nie chodzisz. I to
    samo polecam pytającemu. Skoro go tam nie chcą, to nie idzie.

    > Problemu by nie było gdyby przed wejściem do takiego klubu wywieszono
    > tabliczkę z listą warunków, które trzeba spełnić, żeby wejść i
    > konsekwentnie ich przestrzegano

    Inteligo też nie chce mi dać warunków na jakich przydziela debet.
    Odpowiadają ,,się nie należy'' i tyle. Kiedyś przez chwilę cośtam zrobiłem
    i nagle się 200 znależało. Zacząłem wypytywać infolinię i odpowiedzieli, że
    system przydziela i algorytm jest tajny. Więc Inteligo prowadzi mętny klub
    debetowców, a ich system nie ma skończonej podstawówki, jest wyrośnięty i
    prymitywny. Mam oskarżać Inteligo o rasizm?

    > Poza tym problem i tak dotyczy tylko
    > i wyłącznie mężczyzn (w życiu nie słyszałem, żeby ofiarą takiej selekcji
    > padła kobieta).

    No właśnie. Moja żona dostała debet i to powyżej 1000zł.

    > Oczywiście po zdecydowaniu się na taką formalizację wymagań właściciel
    > miałby już pełne prawo dowolnie ustalać sobie wspomniane kryteria,
    > niezależnie od tego jak bardzo dziwne by one były i czego by dotyczyły (od
    > fryzury czy koloru oczu po napis, jaki trzeba mieć na metce przy bluzie),
    > ale w praktyce pewnie by z tym nie przesadzał-nie opłacałoby mu się
    > zbytnio zaostrzać kryteriów wstępu, bo mogłoby się okazać, że za mało osób
    > je spełnia i prowadzenie klubu przestaje się opłacać.

    Swoją szosą, takie miejsca i tak są prowadzone przez mafie, a wy się tam
    pchacie jakby to kółko różańcowe było. Myślisz, że taki mafiozo ma twoją
    godność i niedyskryminację w poważaniu?

    --
    Tristan