  • Data: 2009-03-27 19:45:54
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On Mar 27, 8:20 pm, m...@y...com wrote:

    > Nie ma czegoś takiego, jak umowa ze społeczeństwem. przynajmniej w
    > prawnym rozumieniu terminu "umowa".

    Jest, określone jest innymi słowami, bardziej precyzyjnym ustawowym
    żargonem, i dotego jest to zagadnienie rzoproszone po różnych
    przepisach, ale podsumowując można tak właśnie określić sens tej
    umowy. Podmiotem jej nie jest każdorazowo każdy potencjalny klient
    lokalu lecz całe społeczeństwo którego jest członkiem. A lokal musi
    wypełniać swe zobowiązania wynikające z umowy zawartej ze
    społeczeństwem, nie może godzić w dobra tego społeczeństwa i jego
    wartościowych członków.

    > To, że człowiek jest gburem, to
    > nie znaczy, że może spotkać się z jakąś sankcją stosowaną przez
    > państwo.

    Bycie gburem może tylko naruszać dobry smak ale po dopuszczeniu się
    pewnych określonych prawem zachowań może okazać się, że doszło do
    pogwałcenia godności, czci, dobrego imienia danej osoby. A sankcje za
    takie zachowania przewidziano w KC i KK.
    Przy czym wina będzie tym większa jeśli osoba tego dopuszczająca się
    nie będzie reprezentować tylko samą siebie.

    > FAŁSZ. Poza tym nie ma czegoś takiego, jak pozwolenie na prowadzenie
    > działalności gospodarczej.

    Ale ja, akurat tu, nie napisałem o DG lecz o "działalności danego
    lokalu". Po prostu władze gminy mogą nakazać zamknięcie lokalu.