  • Data: 2002-10-01 09:43:14
    Temat: Re: selekcja w klubach
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> napisał w wiadomości
    news:anbbvn$2v5$1@news2.tpi.pl...

    > Nie jest to moze w pelni konstytucyjne

    No właśnie - dlaczego? Czy art 32. jest bezpośrednio stosowalny, szerzej,
    czy w ogóle konstytucja jako taka nakłada obowiązki/daje prawa obywatelom w
    taki sposób, ze na jej podstawie można dochodzić roszczeń w sądzie?

    > O ile znam przepisy to nie takiego ktory
    > zmuszalby mnie do udowodnienia ze inne osoby bedace w tym czasie w lokalu
    > rzeczywiscie takie karty posiadaja

    Otóż to - czy brak możliwości dochodzenia nie jest tu przesądzający?
    Przecież nie może istnieć powszechne roszczenie do usługodawcy o "wykonanie
    usługi". Jesli nie ma roszczenia to nie ma zobowiązania ( upraszczam, ale to
    nieistotne ) a art. 31.2 Konstytucji mówi, że nikogo nie wolno zmuszać do
    tego, czego nie nakazuje mu prawo. Jeśłi prawo nie zakazuje właścicielowi
    wpuszczenia/obsłużenia klienta, to chyba nie musi tego czynić, czy nie?

    Depi.