  • Data: 2009-12-14 15:28:07
    Temat: Re: sedziowie powinni byc rozliczani!
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:4b2655b6$1@news.home.net.pl...

    > Chodzi o to, że nie wolno jechać obok jednego i tego samego uczestnika
    > ruchu - to pochodna zakazu czepiania się pojazdów. Także nie pozwala
    > rowerzystom jechać "falangą".

    A tego nie napisano. Moim zdaniem to się tyczy jazdy obok, czyli wymijania,
    omijania i wyprzedzania uczestników ruchu. W definicji tych manewrów jest
    "jazda obok".
    Zabezpiecza to m.innymi przed opisaną sytuacją, oraz pomysłami
    wyszczególnionymi przez Ciebie.
    Przepis kulawy, bo mijanie też jest jazdą obok, podobnie jak bycie
    wyprzedzanym. Zakładając, że przepis nie miał na celu eliminacji rowerów z
    ruchu, można przyjąć, że tych sytuacji w/w ustęp nie dotyczy.
    Pewnie lepiej by było, gdyby przepis zawierał ograniczenie do pasa ruchu -
    byłoby to bardziej jasne, kiedy ta jazda obok nie może mieć miejsca. Ale że
    nie może - to jasne. Osobny paragraf dotyczy czepiania się i jazdy "bez
    trzymanki".
    To czy inny uczestnik stoi, czy jedzie jest bez znaczenia. Nie może jechać.
    Ciekawe, że sąd na to nie wpadł - albo wpadł, tylko nie podała tego prasa.