  • Data: 2005-09-10 07:23:04
    Temat: Re: sędzia przeoczył informację, że ofiara zmarła...
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    andrzej.dacz napisał(a):

    > Powinien czytać każde pismo w prowadzonej przez siebie sprawie. Bo inaczej
    > odpowiedzialnych za bałagan się nie znajdzie: jesli nie sędzia, to kto? W moim
    > przypadku kilka razy pisałem o tym, że zmieniłem adres zamieszkania. Bez skutku.

    Wiesz co, posadze cie przed moja szafą i ty poczytasz mi pisma
    wychodzace z sądu. Posprawdzasz, czy adresy sa właściwe itp. To bardzo
    by mi pomogło bo na razie nie mam czasu czytac nawet tych wchodzacych

    > Ależ to podstawa dobrej organizacji: planowanie i przewidywanie. Pewnie, że
    > nie wszystkou udaje się co do minuty. Tylko to nie może być mój problem, a
    > problem sędziego.

    Fajno. Potrafisz przewidzieć, jak długo będą zeznawac swiadkowie?
    Potrafisz przewidzieć, czy strony będą miec pytania? Przesłuchanie dwóch
    świadków w niemal identycznej sprawie moze trwać 15 minut albo 2
    godziny, i tego nie da się przeiwdzieć, bo to nie zalezy od sedziego.
    Świadkowie mają prawo mówić, i jesli mówią na temat nie mozna im
    przerywać. Podobnie strony mogą pytać, wyjaśniać dodatkowo itp.

    > Tak? A moze czekałeś na telefon komórkowy przez pół roku?

    Porównanie nieco nie na miejscu.

    > A fachowiec od pralki naprawił pralkę po... trzech latach?

    To juz lepiej. Ale wyobraź sobie teraz, że taki fachowiec ma w chwili
    obecnej do naprawienia 400 pralek, które czekają na swoją kolej a żadnej
    nie moze naprawic bez obecnosci własciciela i swiadków awarii, którzy
    musza byc o terminie zawiadomieni za zwrotnym poswiadczeniem odbioru.

    > Umów się np. na dostawę dachówek
    > u Brassa, Ruppceramiki i innych firm - będą punktualnie.

    No... nie zawsze, nie zawsze...

    > Wyobrażasz sobie sytuację, gdy np. jakiś fachowiec od zmywarki nie radzi
    > sobie, Ty się denerwujesz, a on Ci odpowiada: "Co ty wiesz o zmywarkach"?
    > Nic nie muszę wiedzieć, obchodzą mnie efekty, poziom obsługi - tak samo w sądzie.

    Oczywiście efekty zgodne z twoimi oczekiwaniami?

    > W normalnej firmie Prezes takie rzeczy postanawia błyskawicznie. Z tytułu
    > dwuzmianowości nie powinno być żadnych dodatkowych kosztów (wystarczy mniej
    > sal, mniej komputerów, itd.).

    Załózmy, ze prezes postanawia, że sądzimy na dwie zmiany. Dobra. W
    Wydziale jest 4 sędziów "liniowych" i 3 sale. Dzięki pracy na 2 zmiany
    dziennie mogą odbyc się cztery sesje na 2 salach. Zostaje nam jedna
    sala, na której "oszczędzamy". Pytanie. W jaki sposób wyłaczenie jednej
    sali zmniejsza kosty? Tak czy inaczej trzeba ją grzać, bo z budynku sie
    jej nie usunie.

    Ale idźmy dalej. Każdy sędzia musi mieć protokolanta, protokolanci moga
    pracować na druga zmianę. Ale co z sekretariatem głównym? On także musi
    pracować w czasie sesji, potrzebne bedzie wiecej pracowników, do pracy
    na drugą zmianę. A co do komputerów, to jakby miało byc ich mniej to w
    ogóle już by ich nie było. W sądzie 1 komputer na 3-4 osoby to normalka.

    I co to w ogóle zmieni? Liczba sesji w tygodniu się nie zmieni, sędzia
    nie może sądzić dzień pod dniu bo juz naprawde nie będie wiedział co
    robi. To wszystko zależy od wydziału, ale nawet przy najprostszych
    sprawach 3 sesje w tygdniu to max co mozna zrobić, bo potem człowiekowi
    mylą się sprawy i nie widzi co czyta. Sadzenie na dwie zmiany ma sens
    tylko wtedy, gdy sa sędziowie a nie ma sal, na których mogliby sądzić.

    > Przecież jest ktoś taki jak Prezes Sądu, to on
    > powinien organizować to wszystko. A że się nie chce i nie chce się narażać
    > środowisku... to inna sprawa :)

    A nie wziąłes pod uwagę, że moze nie wiesz jak to działa i na czym
    polega taka praca?

    > Piszesz o adwoktatach. A co oni mają do pracy sądu???

    Bardzo duzo. Przychodza na sprawy. Często bez obeznosci adwokata na
    sprawie spraw nie może się toczyć. Poza ty, w takim ukaładzie adwokaci
    pracowaliby od 8 do 19.00, i musieliby wystepowac zarówno w sesji
    porannej jak i popołudniowej.

    --
    Falkenstein