  • Data: 2009-11-09 17:23:35
    Temat: Re: ściganie z "urzędu"czy nie
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "news.dialog.net.pl" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hd9fmr$r4$1@news.dialog.net.pl...

    > Użytkownik "news.dialog.net.pl" <n...@o...pl>

    > Uzupełniam pytanie.Byłem na przesłuchaniu w tej sprawie jako świadek.
    > Przesłuchująca zabroniła mi rozmowy z córka która była po przesłuchaniu [jako
    > świadek], a ja przed...Obydwoje jesteśmy powiązani z pokrzywdzoną.
    > Co to za paranoja? 10 miesięcy po pobiciu decydują się na przesłuchanie
    > świadków zdarzenia i gnębią świadków ? Co oznacza to, że ja nie mam rozmawiać
    > z córką o przesłuchaniu? Jakiś idiotyzm?A może czegoś nie rozumiem?
    >
    > Nikto

    Rozdział XXVII
    Przestępstwa przeciwko czci i nietykalności cielesnej.
    art. 217
    par. 1
    Kto uderza człowieka lub w inny sposób narusza jego nietykalność cielesną,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności, albo pozbawienia wolności do
    roku.
    par. 2
    Jeżeli naruszenie nietykalności wywołało wyzywające zachowanie się
    pokrzywdzonego albo jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności,
    sąd może odstąpić od wymierzenia kary.
    par. 3
    Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego.

    To jest, narazie, tylko jedna część. Napisz coś więcej. Okoliczności. Może były
    to znamiona obrony koniecznej. Z powyższego tekstu wynika, że zastsowanie będzie
    miał tu art. 217, ale może mieć też zastosowanie art. 157. Nie napisałeś o
    naruszeniu czynności życiowych. Dokładnie, co Policja miała na myśli formułując
    zdanie "naruszenie czynności życiowych"? Może też paść oskarżenie z dwóch
    artykułów.
    Piotr Zawiły