    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sąsiadka pomawia moje dziecko
    Date: Thu, 7 Sep 2006 19:26:42 +0200

    Chyba mam. Tylko ktos musi podpowiedziec, ktory z ponizszych artykulow bylby
    tu najstosowniejszy.

    KODEKS WYKROCZEN:
    Art. 107. Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd
    lub w inny sposób złośliwie niepokoi, podlega karze ograniczenia wolności,
    grzywny do 1.500 złotych albo karze nagany.

    KODEKS KARNY:
    Art. 207. § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą najbliższą
    lub nad inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym stosunku
    zależności od sprawcy albo nad małoletnim lub osobą nieporadną ze względu na
    jej stan psychiczny lub fizyczny,
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 połączony jest ze stosowaniem szczególnego
    okrucieństwa, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    § 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 lub 2 jest targnięcie się
    pokrzywdzonego na własne życie, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

    Art 207 KK moglby chyba miec zastosowanie w przypadku, gdyby owa
    "moh-air'owa baba" zaczela nagminnie organizowac nagonki na Twoje dziecko,
    co skutkowaloby jego dlugotrwalym i znacznym pogorszeniem stanu
    psychicznego, co najlepiej potwierdzic poprzez wizyty u psychiatry. Ciekawi
    mnie tylko, jak dopasowac do tego swoisty stosunek zaleznosci, jakim jest
    sasiedztwo... :-) W zasadzie na chlopski rozum mozna tu zaleznosc wysnuc z
    prostego zwiazku przyczynowo-skutkowego. "Nie mozemy sie wyprowadzic, wiec
    jestesmy na sasiedztwo tej baby skazani...".

    Najlepiej majac to w reku poradzic sie prawnika. Ja bym zaczal od art 107
    KW - klamliwe donoszenie na kogos z zamiarem dokuczenia jest zlosliwym
    niepokojeniem. A poniewaz ofiara jest male dziecko, dosc bezbronne w takiej
    sytuacji, wnioskowalbym o ukaranie w pelnej rozciaglosci.

    Pozdrawiam, prosze o skomentowanie moich laickich pomyslow.

    Tiger