  • Data: 2007-10-11 12:01:58
    Temat: Re: sady 24-godzinne - glupota totalna
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 13:43:05 +0200, Johnson napisał(a):

    > A zdjęcia naruszają? Bo jeśli nie - to znaczy że u ciebie goście mogą
    > fotografować co popadnie a ty im nie możesz zabronić?

    Moi goście fotografują w moim domu i nigdy z tym nie miałem problemu,
    bo samo fotografowanie duszy mi nie kradnie - co najwyżej wstyd za
    bałagan. Ale też żaden z nich nie fotografował mnie na sedesie - a
    to by mogło naruszyć moją godność. Gdybym zostawił otwarte drzwi
    to wtedy nie było by naruszenia (trudno mówić o godności
    ekshibicjonistów ;-))

    > Mam rozumieć że osoba fizyczna może zakazać fotografowania na swojej
    > nieruchomości (w mieszkaniu) a osoba prawna nie ?

    Nie może zakazać fotografowania. Może zakazać naruszania prywatności
    - choć do tego zakaz właściciela nie jest potrzebny bo chroni
    to prawo.
    Oczywiście nie mówię o sytuacji "nie fotografuj bo wyrzucę" - to nie
    zakaz a szantaż ;-)

    > Wiesz że ochronę dóbr osobistych stosuje się też do osób prawnych? (art.
    > 43 kc)

    Już kiedyś to mi albo komuś przypominałeś i staram się na to uważać :-)

    Pozdrawiam,
    Henry