    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: ryby
    <630e2e18$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <16vfgwii6w29z$.wxnwir9h031a.dlg@40tude.net>
    <630f8c77$0$6202$65785112@news.neostrada.pl>
    <d3SPK.75336$f0c6.57702@fx10.ams1>
    <6310dd21$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <2obQK.26595$%fx6.23556@fx14.ams1>
    <63118e21$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <t2bRK.160077$YC96.59254@fx12.ams1>
    <631e0b6c$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <FUuTK.351761$vFVf.261187@fx02.ams1>
    <631ebd16$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <5faUK.17830$%q2.14427@fx15.ams1>
    <632161e6$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 16 Sep 2022 00:58:17 GMT

    On 2022-09-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale nie bardzo potwierdzają hipotezę LNT. Hipoteza ta jest po prostu
    > uproszczeniem fizyki i biologi do poziomu podstawówki i "wyobraźmy sobie
    > idealnie kuliste ciało". Nawet intuicyjnie uczeń liceum zgadnie że to
    > tak duże uproszczenie, że nie do zastosowania w praktyce.

    Jest uproszczeniem, zgoda. Jest nieprawidłowym uproszczeniem, - nie
    wiemy :) Ale też przecież LNT nie jest stosowana w praktyce skoro są
    podawane dawki. Takoz w SDSach sa podawane dopuszczalne dawki/stęzenia
    środowiskowe.

    > Chroni przed ciężkim przebiegiem i śmiercią (w ograniczonym zakresie).

    Przez jaki okres?

    > Zapewne tak samo jak szczepionka na grypę, tylko jej tak spektakularnie
    > nie badano. Żadnego WOW tu nie ma. Natomiast istniał (i dalej istnieje)
    > "naukowy konsensus" obecnie podpierany tym, że zmienia się definicję
    > skuteczności szczepionki i tłumaczy się, że nie powiedziano tego co
    > zostało powiedziane. Dość przypomnieć, że rok temu jak ktoś mówił, że
    > szczepionka na covid to tak szczepionka na grypę, tylko na kowid to by

    Tyle, że przy szczepionce na grupe, chyba nadal panuje przekonanie, że
    chroni, przed zara/zakażeniem. Przy kowidzie cały początkowy problem
    polegał właśnie na tym, że wyrobiono publicznie tego typu przekonanie,
    gdy powinno się od poczatku kłaść nacisk, że to ochrona przed
    zachorowaniem/ciezkim przebieiem. Wbrew różnym twierdzeniem, nie jest to
    wiedza powszechna, nawet jeśli jest to prawda dla większości
    szczepionek.

> [...]
    > promieniowaniem wydziela jakiś związek trochę zmniejszający ryzyko raka.
    > Skoro dostajesz nieszkodliwe dawki i jednocześnie wydzielasz substancje
    > zapobiegającą nowotworom to brzmi legitnie. Ale to były z tego co
    > pamiętam niewielkie różnice. Samo odżywianie ma zapewne większy wpływ,
    > więc może być tak że pracownicy przemysłu nuklearnego lepiej się
    > odżywiają bo więcej zarabiają, albo po prostu nie piją bo ich na bramce
    > dmuchają. Tak jak pisałem - koincydencja to tylko koincydencja i często
    > "widać zabory" co powoduje smiech u olina.

    Albo sławetne, co cię nie zabije to wzmocni.

    > Byłyby nielegalne, bo LNT:P Poza tym to raczej widziałbym to jako
    > naświetlania a nie łykanie;)

    Wpierdalaliby kilogramy bananów lub orzechów brazylijskich dziennie,
    albo bezpośrednio związki potasu. Taki chlorek potasu to nawet się
    gdzieniegdzie zaleca jako substytut chlorku sodu. Poza tym możesz z
    łatwością nabyc np. szkło uranowe czy różne rudy i to jak wszystko
    najbardziej legalnie (no na tony by ktoś pewnie zwrócił uwagę). W
    ostatnich latach pojawiło sie tez kupa gadzetów, samo-święcacych rurek.
    Juz nie pamiętam co tam siedzi, ale musi byc to rozpad alfa, bo nic się
    z tego znaczącego nie wydostaje przez rurkę. W kazdym razie czas rozpadu
    ma krótki. Do nabycia za grosze na Alim.

    Tego jest wszedzie pełno, więc jakby dojrzały zwollenik teorii co nie
    zabije to wzmacnia i chroni przed rakiem, miał przekonanie, to juz by
    tego było MZ pełno.

    > NIe twierdzę, że wszystkie są korzystne, a że ich skumulowany efekt jest
    > korzystny w małych dawkach. Jakbyśmy poważnie traktowali LNT dla UV (a

    Ale może byłby jeszcze bardziej korzystny, gdyby nie szkodliwe dodatki?

    > jeśli poważnie traktujemy da promieniowania jonizującego, to dla UV też
    > - tym bardziej że jesteśmy bardziej narażeni), to powinniśmy mieszkać
    > pod ziemią, bo słońce jest szkodliwe. Nie - w małych dawkach nie jest, a
    > nawet jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania. W zakresie małych
    > dawek (nie "brązogennych") jest korzystne a nawet niezbędne i już. A
    > wdele hipotezy LNT dla UV powinno być szkodliwe. CBDU.

    A wiadomo, że nie jest? :) Patrz, tam gdzieindziej zdaje się Dawid
    objechał Adama, że takie LEDy UV niszczą wzrok.

    > Być może jakieś widmo nie. Natomiast UV (co prawda UV-B a nie UV-A),
    > które generalnie jest szkodliwe (w dużych dawkach albo i w najmniejszych
    > wedle LNT), jest w małych dawkach niezbędne do syntezy witaminy D. Przy

    UVA to np. 395nm, od którego raczej nie oslepniesz, oraz 360nm od
    którego szybko oslepniesz.

    > czym najbardziej właśnie kancerogenne jest to UV-B, które jest również
    > niezbędna do syntezy B3.

    Musze sprawdzić :)

    --
    Marcin