  • Data: 2022-09-14 15:04:37
    Temat: Re: ryby
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 14 Sep 2022 13:20:04 +0200, Kviat napisał(a):

    > https://www.focus.pl/artykul/ludzie-naprawde-to-pili
    -jedli-a-nawet-wcierali-radioaktywna-codziennosc

    Od siebie dodam, że kiedyś modne były inhalacje radonowe.
    Z pewnym zaskoczeniem czytam w internetach, że dalej są stosowane, między
    innymi w rodzimej Jeleniej Strudze. Czy na coś pomagają, nie mam pojęcia.
    Ponoć leczą w ten sposób astmę i nadciśnienie, menopauzę a nawet
    bezpłodność i imptencję, więc zakres jest prawie tak szeroki jak dla
    specyfiku o nazwie Amol.
    https://www.poradnia.pl/antroterapia-czyli-leczenie-
    radonem.html

    Jeśli chodzi o raka, coś rzeczywiście może być na rzeczy.

    "Tymczasem badania epidemiologiczne przeprowadzone przez B. Cohena w
    większości hrabstw w USA w 1995 roku pokazały jednoznacznie, że w
    pomieszczeniach, w obszarze o zbyt niskich koncentracjach radonu, a więc
    tam, gdzie ludzie mają do czynienia z bardzo niskimi dawkami, umieralność
    na raka płuc wzrasta wraz z malejącą od ok. 250 Bq/m3 koncentracją radonu.
    Podobny wynik otrzymano dla zapadalności na raka płuc na wyspie Guam,
    opublikowany przez G.M.W Dewtona oraz S. Namaziego w 2013 roku. W domach
    mieszkańców wspomnianej wyspy odkryto zwiększone stężenie radonu, czego
    źródłem okazały się krasowe formacje wapienne (pozostałości po
    rozpuszczaniu skał przez wodę) pokrywające bazalt na podłogach piwnic. W
    tych ostatnich badaniach zakres koncentracji radonu sięgał aż do około 650
    Bq/m3. Badania te prowadzą do identycznego wniosku, jak wyżej: zwiększanie
    stężenia radonu nie skutkuje zwiększoną, a raczej zmniejszoną zapadalnością
    na raka płuc. O ile badania Cohena czy Dewtona i Namaziego są odrzucane
    jako badania tzw. ekologiczne, a więc nie pokazujące szczegółowych przyczyn
    choroby dla konkretnego osobnika, podobny rezultat uzyskali Thompson i in.
    w badaniach przeprowadzonych na pacjentach, których historia i warunki
    życia były znane (tzw. case-studies - badania kliniczno-kontrolne)."

    https://www.ncbj.gov.pl/aktualnosci/ech-ten-radon

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek