  • Data: 2022-08-12 11:56:57
    Temat: Re: ryby
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.08.2022 o 10:14, J.F pisze:

    > Oczyszczalnia dzialala dobrze a nawet lepiej. Tylko scieki z polowy
    > Warszawy wplywaly wprost do Wisly, a nie do oczyszczalni.

    Czyli tradycyjnie, jak przez dziesiątki lat.

    > No chyba, zeby ten gównociag pod Wisłą uznac za czesc oczyszczalni,
    > to wtedy oczyszczalnia miala awarie.

    W takim samym stopniu, jak u mnie wywali bezpiecznik to można pisać o
    awarii elektrowni. :D

    > Ale ja tu czegos nie rozumiem.
    > Na ile sie orientuje, to pod Wisłą jest tunel, a w nim dwa rurociagi
    > ze sciekami.
    >
    > To co sie stalo?

    Coś pisali, że dociążenie nie spełniło swojej roli i rury poszły do góry.

    > Jesli dobrze rozumiem slowo pisane, to cos sie wylalo do tunelu,
    > i podnioslo cisnienie na zewnatrz rurociagow.
    > Nic sie tam chyba nnie powinno wylewac, wiec to pierwsza awaria?
    >
    > No ale w rurociagu powinno byc cisnienie podobne, a nawet wieksze,
    > skoro scieki są "tloczone", wiec co im to zewnetrzne cisnienie
    > przeszkadza ?
    >
    > Czytam, ze zrobiono juz kolejne rurociagi ... jakos szybko poszlo.
    >
    > A prawne pytanie - czy w obliczu takiej awarii Trzaskowski powinien
    > spuszczac scieki wprost do rzeki, czy odciac wode mieszkancom
> [...]

    Do czasu puszczenia ścieków z lewobrzeżnej Warszawy kanałem pod rzeką,
    wszystko szło bezpośrednio do Wisły. Za czasów prezydentury Lecha K.
    było to podobno nawet sporo więcej, niż podczas ostatniego spustu
    spowodowanego awarią rurociągu.

    > Zdania mieszkancow sie domyslam, ale w koncu mamy jakies prawo o
    > oczyszczaniu sciekow czy nie?

    Główną winą prezydenta Warszawy (Lecha K.) było zrezygnowanie z budowy
    oczyszczalni po lewej stronie Wisły. I tego nie dało się odkręcić.

    Podobnie jak ze stacją metra wybudowaną w szczerym polu przy Arsenale,
    czyli kilkaset metrów od pl. Bankowego, który jest dużym węzłem
    przesiadkowym. Też już nie da się tego odkręcić, zostaniemy z tym bublem
    na zawsze. :/

    --
    -
    Akarm