  • Data: 2022-08-12 12:54:54
    Temat: Re: ryby
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Aug 2022 09:12:15 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    atruta-katastrofa-ekologiczna-w-rzece-jaka-jest-przy
    czyna.html#s=BoxMMtTi

    > https://www.rp.pl/ekologia/art36860031-w-niemieckich
    -probkach-wody-z-odry-znaleziono-rtec
    > "Wartości są tak wysokie, że nie można wyświetlić wyniku testu i trzeba
    > go powtórzyć."
    >
    > Co jest dość dziwnym stwierdzeniem, ale na śladowe ilości to mimo
    > wszystko nie wygląda.

    Niby nie, ale bo to pierwszy raz pismaki napisali by bzdurę ?

    > Wydawałoby się, że należałoby zbadać jakąś śniętą rybę.

    Co byc moze zrobiono.
    Ale moze prozaicznie - pierwsze sluzby umieja badac wodę, a nie ryby
    :-)

    > Nie, wcale nie trudno, szczególnie w kwestii metali ciężkich.

    W kwestii metali ciezkich tak,
    ale jak chcesz znalezc jakąs bardziej organiczną substancje,
    to przeciez jest tego duzo.
    Jakas chromatografia+MS ?

    A rzeka nie destylowana i substancji naturalnego pochodzenia jest tam
    sporo.

    J.