    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 28 Oct 2011 22:27:04 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: rozwiązanie umowy - skrócenie okresu wypowiedzenia

    On Thu, 27 Oct 2011, Ireneusz Brycki wrote:

    > Witam,
    >
    > - świadczę usługi jako firma jednoosobowa
    > - na podstawie umowy z trzymiesięcznym wypowiedzeniem
    > - zamierzam wypowiedzieć umowę i skrócić okres wypowiedzenia maksymalnie
    > - czy zamknięcie firmy po miesiącu automatycznie skraca okres wypowiedzenia?

    Nie widzę podstaw.
    Ty się zobowiązałeś coś tam robić, i to żeby dochować formalności
    stało się "obowiązkiem z wyboru".
    Obowiązek rejestracji DG wynika z wykonywania czynności, a nie
    na odwrót!
    Natomiast nie jest jasna kwalifikacja czynności, bo:

    > Pytanie dodatkowe:
    > - zwyczajowo świadczenie usług przeze mnie polega m.in na tym, że "muszę"
    > siedzieć jak każdy pracownik w firmie 8 godzin, ponieważ w umowie mam
    > zapisane, że "niektóre czynności można wykonywać tylko na terenie firmy",

    ...takie cóś sugeruje że umowa ma charakter zlecenia a nie dzieła,
    zaś w takim przypadku przeczytałbym uważnie art.746 KC :)
    Niestety ze zwróceniem uwagi na "odpowiedzialny za szkody"
    (zleceniodawca musi je wykazać, ale pewnie "się znajdą").

    > Czy ja mogę po
    > prostu nie przychodzić do siedziby zgodnie z prawem? Wiem, że "obowiązek
    > świadcznia pracy w miejscu" to jest raczej domena umów o pracę,

    Nie, jedna z istotnych cech, ale nie wystarczająca.
    Wymieniłeś jeszcze drugą - czas. Ale pozostaje "nadzór".

    > nie umów cywilnoprawnych.

    IMVHO tu zdecydowanie różnie bywa.
    Proste postawienie murka może wymagać prowadzenia czynności
    "w miejscu", prawda? :)

    pzdr, Gotfryd