  • 1. Data: 2011-10-27 20:33:33
    Temat: rozwiązanie umowy - skrócenie okresu wypowiedzenia
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam,

    - świadczę usługi jako firma jednoosobowa
    - na podstawie umowy z trzymiesięcznym wypowiedzeniem
    - zamierzam wypowiedzieć umowę i skrócić okres wypowiedzenia maksymalnie
    - czy zamknięcie firmy po miesiącu automatycznie skraca okres wypowiedzenia?

    Pytanie dodatkowe:
    - zwyczajowo świadczenie usług przeze mnie polega m.in na tym, że
    "muszę" siedzieć jak każdy pracownik w firmie 8 godzin, ponieważ w
    umowie mam zapisane, że "niektóre czynności można wykonywać tylko na
    terenie firmy", a te niektóre to rozumiem można sobie ubzdurać że nawet
    90%. Czy ja mogę po prostu nie przychodzić do siedziby zgodnie z prawem?
    Wiem, że "obowiązek świadcznia pracy w miejscu" to jest raczej domena
    umów o pracę, nie umów cywilnoprawnych.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-10-28 20:27:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Oct 2011, Ireneusz Brycki wrote:

> [...]
    > - czy zamknięcie firmy po miesiącu automatycznie skraca okres wypowiedzenia?

    Nie widzę podstaw.
    Ty się zobowiązałeś coś tam robić, i to żeby dochować formalności
    stało się "obowiązkiem z wyboru".
    Obowiązek rejestracji DG wynika z wykonywania czynności, a nie
    na odwrót!
    Natomiast nie jest jasna kwalifikacja czynności, bo:

> [...]
    > siedzieć jak każdy pracownik w firmie 8 godzin, ponieważ w umowie mam
    > zapisane, że "niektóre czynności można wykonywać tylko na terenie firmy",

    ...takie cóś sugeruje że umowa ma charakter zlecenia a nie dzieła,
    zaś w takim przypadku przeczytałbym uważnie art.746 KC :)
    Niestety ze zwróceniem uwagi na "odpowiedzialny za szkody"
    (zleceniodawca musi je wykazać, ale pewnie "się znajdą").

    > Czy ja mogę po
    > prostu nie przychodzić do siedziby zgodnie z prawem? Wiem, że "obowiązek
    > świadcznia pracy w miejscu" to jest raczej domena umów o pracę,

    Nie, jedna z istotnych cech, ale nie wystarczająca.
    Wymieniłeś jeszcze drugą - czas. Ale pozostaje "nadzór".

    > nie umów cywilnoprawnych.

    IMVHO tu zdecydowanie różnie bywa.
    Proste postawienie murka może wymagać prowadzenia czynności
    "w miejscu", prawda? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-10-29 19:03:26
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

> [...]
    > Niestety ze zwróceniem uwagi na "odpowiedzialny za szkody"
    > (zleceniodawca musi je wykazać, ale pewnie "się znajdą").

    Mnie to bardziej przypomina nie umowę zlecenia, ale umowę o pracę, bo
    obowiązki wykonywane pod nadzorem / na miejscu są pracą.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 4. Data: 2011-11-01 09:06:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Oct 2011, Ireneusz Brycki wrote:

    > Mnie to bardziej przypomina nie umowę zlecenia, ale umowę o pracę, bo
    > obowiązki wykonywane pod nadzorem / na miejscu są pracą.

    Ale nie ma tożsamości między "pod nadzorem" a "na miejscu",
    zaś o nadzorze mowy nie było.
    Właśnie owo "pod kierownictwem" przesądziłoby o pracy :D

    pzdr, Gotfryd