  • Data: 2003-09-23 12:15:31
    Temat: Re: rozsyłanie wirusów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 21 Sep 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ | A jak to jest z "kamieniem wystrzelonym spod koła" ?
    >+ | Szkoda pod OC się nie łapie ?
    >+ | Nie bić, pytam :)
    >+
    >+ Mnie się wydaje,że nie popada. Kamień wyrzucony spod koła, to szkoda
    >+ wywołana przez mechaniczny środek transportu. A zatem zgodnie z art. 436 kc
    >+ "Odpowiedzialność przewidzianą w artykule poprzedzającym ponosi również
    >+ samoistny posiadacz mechanicznego środka komunikacji poruszanego za pomocą
    >+ sił przyrody.

    Z tego wynika że podpadałoby.

    >+[...] wyżej jest
    >+ odpowiedzialność za szkody, chyba że szkoda nastąpiła wskutek siły wyższej

    IMHO kamyk sztuk jedna taką "siłą wyższą" nie jest, chyba że
    to meteoryt.... ! Lawina to owszem :)

    >+ albo wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby trzeciej, za którą nie ponosi
    >+ odpowiedzialności.

    Na pewno nie "wyłącznie", przecież to nie poszkodowany
    strzelał kamieniem.

    >+ Dla porządku przejrzałem cały rozdział od art. 415 kc wzwyż i nie znalazłem
    >+ niczego, co by się dało dopasować moim zdaniem.

    Niczego *więcej* IMHO; znaczy ja pytałem profilaktycznie, bo
    jakoś tak mi wygląda że to jest "odpowiedzialność z tytułu
    używania", jednak !
    Przy okazji kolegę popytam który testował - ale po trafieniu
    kamykiem najpierw ścigał cieżarówkę spod której "wystrzeliło",
    ale z braku możliwości "ujęcia" :] wezwał następnie policję.
    Przyjechali, spisali...

    >+ Jeśli nawet już się
    >+ dopasuje, to od razu można odbić piłeczkę, że i pokrzywdzony ponosi
    >+ częściowo winę, bo się nie zabezpieczył.

    Nieprawda: jest zakaz ograniczenia pola widzenia przez przednią
    szybę, więc *nie mógł* nic więcej zrobić !
    IMHO :)

    pozdrowienia, Gotfryd