  • Data: 2011-09-09 15:39:35
    Temat: Re: równi i równiejsi
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09-09-2011 17:29, Bartosz Tura pisze:
    > Przebiegam przez ulicę na czerwonym. Wraz ze mną przechodzą dwie
    > dziewczyny. Policjant gwiżdże, wskazuje na mnie, podchodzę, dowód,
    > mandat. Pytam: czemu nie zatrzymał tych dziewczyn, które razem ze mną
    > przeszły i pośpiesznie oddaliły się po gwizdku policjanta. Nie
    > odpowiada, tylko pyta czy przyjmuję czy nie?
    >
    > Czy będąc w takiej sytuacji mogę uniknąć ukarania? Zaznaczam, że nie mam
    > nic przeciwko mandatom (świadomie popełniam wykroczenie i znam
    > konsekwencje) ale mam sporo przeciwko dziwnym dla mnie kryteriom oceny w
    > świetle popełnienia tego samego wykroczenia: ty mandat, a ty nie.

    Z prawnego punktu widzenia (a jest to grupa o prawie) złamanie prawa
    przez inne osoby i ich nieukaranie nie ma znaczenia w Twoim przypadku.
    Dla Ciebie istotne jest, że złamałeś prawo i zostałeś ukarany.
    Okoliczność, że inni też łamali prawo, ale nie zostali ukarani jest
    nieistotna z prawnego punktu widzenia.

    --
    .B:artek.