eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworekojmia raz jeszcze - umowa miedzy dwoma nieprofesjonalistami › Re: rekojmia raz jeszcze - umowa miedzy dwoma nieprofesjonalistami
  • Data: 2007-09-25 20:48:44
    Temat: Re: rekojmia raz jeszcze - umowa miedzy dwoma nieprofesjonalistami
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 Sep 2007, Bartulus wrote:

    > jakos wczesniej usawodawca twierdzil ze w obrocie miedzy osobami fizycznymi
    > mozna wylaczyc odpowiedzialnosc z tyt. rekojmi

    Dobra, akceptuję tezę iż to był "kiks" wskutek nowelizacji.

    > i zreszta slusznie bo niby
    > dlaczego osoba nie trudniaca sie handlem ma ponosic odpowiedzialnosc na
    > zasadzie ryzyka za np wady ukryte (o ktorych nie mial pojecia)

    A dlaczego kupujący, który RÓWNIEŻ NIE MA POJĘCIA, ma obrywać wadami
    ukrytymi, do których nijak się nie przyczynił płacąc za rzecz która
    wyglądała na pełnowartościową?

    > dlatego mi sie wydaje, ze tutaj bylaby potrzebna odpowiednia wykladnia

    Dobra, mi nie idzie o sam stan prawny :) tylko o traktowanie "biednego
    sprzedawcę" jako zasady w obrocie niegospodarczym.
    A dlaczego jednak nie "biedny klient"? Co on winien, ze mu ktoś
    (nawet niechcący) sprzedał chłam.

    pzdr, Gotfryd