eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butówRe: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "K." <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
    Date: 20 Dec 2005 16:10:21 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 57
    Message-ID: <7...@n...onet.pl>
    References: <do9276$57b$2@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1135091421 7696 213.180.130.18 (20 Dec 2005 15:10:21
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 20 Dec 2005 15:10:21 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.22.28.92, 192.168.243.43
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR
    1.0.3705)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:350873
    [ ukryj nagłówki ]

    > K. napisał(a):
    > > 1. Czy jeżeli sklep ma się ustosunkować w ciągu 14 dni to czy nie jest
    istotna
    > > daty wysłania listu?
    >
    > Można dyskutować. Ale raczej powinno stosować się art.61 kc, a więc
    > oświadczenie uważa się za złożone w chwili, gdy dotarło do adresata w
    > ten sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. I to musi nastąpić w
    > ciągu 14 dni.

    Jeżeli sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się wydaje mi się, że wystarczy
    wysyłka w 14 dzień a nie doręczenie. Jeżeli ustawodawca miałby na myśli
    poinformaowanie o 14 dniach to chyba tak by napisał. Poza tym czy sprzedawca
    może brać odpowiedzialnośc za działanie Poczty? List może być doręczany np
    tydzień bo jakieś Pani wpadł po biurko.

    > > 2. Czy konieczna jest wysyłka listu? Jeżeli sklep musi się ustosunkować w
    ciągu
    > > 14 dni to czy nie można uznać że ustosunkował się w ustawowym termnie i
    czeka
    > > aż klient przyjdzie się dowiedzieć w miejsce gdzie zakupił buty i złożył
    do
    > > reklamacji?

    Jeżeli klient kupuje w sklepie to sprzedawca może oczekiwać, że po
    rozpatrzenie reklamacji zgłosi się również osobiscie. Nie znalazłem jeszcze
    głosu który jednoznacznie by mnie przekonał: wysyłać czy nie wysyłac, dzwonić
    czy nie dzwonić :-)

    > Nie widzę przeszkód by tak się umówić ze zgłaszającym reklamację. Ale
    > tylko wówczas sprzedawca byłby zwolniony od doręczenia oświadczenia. Z
    > tym że żaden przepis nie wymaga aby odpowiedź sprzedawcy była pisemna,
    > trzeba tylko zadbać o możliwość udowodnienia jej złożenia...
    >

    Nie wystarczy data na opinii reklamacyjnej?

    > > 3. Art 8 ustawy mówi "Jeżeli istniała niezgodność z umową...". A co w
    przypadku
    > > jeżeli takiej niezgodności nie było? Czy nadal musi się ustosunkować w
    ciągu 14
    > > dni i informować klienta listownie?
    >
    > Sprzedawca powinien odpowiedzieć, że nie ma niezgodności. Przecież
    > właśnie to jest ustosunkowaniem się do reklamacji.

    To pytanie zadaje z czystej przekory. Gdybyś widział minę Pań w Federacji
    kiedy zadałem to pytanie:-)
    Jeżeli art 8 zaczyna się od słów "Jeżeli istniała niezgodność z umową..." to
    można się spierać czy artykuł dotyczy sytuacji w kórej niezgodność nie
    wystąpiła:-)

    K.


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1