eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów › Re: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów
    Date: Tue, 20 Dec 2005 14:49:05 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <do9276$57b$2@inews.gazeta.pl>
    References: <do7dni$htu$2@inews.gazeta.pl> <7...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1135086632 5355 195.242.255.2 (20 Dec 2005 13:50:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Dec 2005 13:50:32 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <7...@n...onet.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    X-User: kamgol
    X-Antivirus: avast! (VPS 0551-1, 2005-12-20), Outbound message
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:350834
    [ ukryj nagłówki ]

    K. napisał(a):
    > 1. Czy jeżeli sklep ma się ustosunkować w ciągu 14 dni to czy nie jest istotna
    > daty wysłania listu?

    Można dyskutować. Ale raczej powinno stosować się art.61 kc, a więc
    oświadczenie uważa się za złożone w chwili, gdy dotarło do adresata w
    ten sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. I to musi nastąpić w
    ciągu 14 dni.

    > 2. Czy konieczna jest wysyłka listu? Jeżeli sklep musi się ustosunkować w ciągu
    > 14 dni to czy nie można uznać że ustosunkował się w ustawowym termnie i czeka
    > aż klient przyjdzie się dowiedzieć w miejsce gdzie zakupił buty i złożył do
    > reklamacji?

    Nie widzę przeszkód by tak się umówić ze zgłaszającym reklamację. Ale
    tylko wówczas sprzedawca byłby zwolniony od doręczenia oświadczenia. Z
    tym że żaden przepis nie wymaga aby odpowiedź sprzedawcy była pisemna,
    trzeba tylko zadbać o możliwość udowodnienia jej złożenia...

    > 3. Art 8 ustawy mówi "Jeżeli istniała niezgodność z umową...". A co w przypadku
    > jeżeli takiej niezgodności nie było? Czy nadal musi się ustosunkować w ciągu 14
    > dni i informować klienta listownie?

    Sprzedawca powinien odpowiedzieć, że nie ma niezgodności. Przecież
    właśnie to jest ustosunkowaniem się do reklamacji.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 20.12.05 15:10 K.
  • 20.12.05 15:50 Mateusz
  • 20.12.05 17:02 kam

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1