    From: "Beeslip" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie odnosnie kontroli legalnosci oprogramowania
    Date: Sat, 8 May 2004 23:07:08 +0200
    Sender: c...@p...onet.pl@daniel.ircpl.net

    Polecam lekturę: http://hacking.pl/law.php

    Z własnego, niemiłego doświadczenia:
    > 1. Czy policja ma prawo wkroczyc bez nakazu i dokonac przeszukania ?
    > Powiedzmy ze zaczela dzialac wskutek anonimowego donosu

    Moze, nakaz prokuratora otrzymasz poleconym do 7 dni od daty przeszukania

    > 2. Czy w wypadku przeprowadzania kontroli, mam obowiazek np. podac haslo
    do
    > systemu? Czy jezeli mam rozne blokady na komputerze (haslo w BIOSie do
    > systemu itp.) grozi mi cos za utrudnienie dzialania policji ? Czy tez
    > zarekwiruja komputero do analizy?

    Jezeli policja wchodzi do domu to jest prawie na 100% pewne, ze zatrzymaja
    komputer do analizy - mowia ze zajmie to
    do 1 miesiaca, w praktyce kilka razy dluzej

    Odnosnie hasel:
    "Haseł nie musimy ujawniać w przypadku gdy :
    1. występujemy w roli podejrzanego (podejrzanym jest osoba co do której
    wydano postanowienie o przedstawieniu zarzutów lub przesłuchano w takim
    charakterze)
    2. jako świadek możemy uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli
    udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić nas lub osobę dla nas najbliższą na
    odpowiedzialność za przestępstwo lub wykroczenie.
    "

    > 3. Czy policja w wypadku wykrycia nielegalnego oprogramowania ma prawo
    > zarekwirowac komputer? Czy w takim wypadku jest szansa na jego odzyskanie
    ?
    > Czy tez moze rekwirowany jest sam dysk ? (bo tak bylo by najlogiczniej)

    Ma prawo zarekwirowac, jezeli chodzi o sam dysk to raczej tego nie robia,
    biora calego kompa i nic ich nie intersuje (nie jest wazne czy to jest
    logiczne)