  • Data: 2004-05-08 20:48:08
    Temat: pytanie odnosnie kontroli legalnosci oprogramowania
    Od: "Darrow" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    Ostatnio dosc glosno robi sie odnosie kontroli oprogramowania nie tyle w
    firmach co w prywatnych mieszkaniach...
    W zwiazku z tym mam pare pytan.
    Zakladamy ze ktos ma nielegalne oprogramowanie, nie handluje na gieldzie,
    nie prowadzi tez firmy komputerowej ani w zadnej branzy ktora takie kontrole
    mogla by prowokowac. I teraz moje pytanie:
    1. Czy policja ma prawo wkroczyc bez nakazu i dokonac przeszukania ?
    Powiedzmy ze zaczela dzialac wskutek anonimowego donosu
    2. Czy w wypadku przeprowadzania kontroli, mam obowiazek np. podac haslo do
    systemu? Czy jezeli mam rozne blokady na komputerze (haslo w BIOSie do
    systemu itp.) grozi mi cos za utrudnienie dzialania policji ? Czy tez
    zarekwiruja komputero do analizy?
    3. Czy policja w wypadku wykrycia nielegalnego oprogramowania ma prawo
    zarekwirowac komputer? Czy w takim wypadku jest szansa na jego odzyskanie ?
    Czy tez moze rekwirowany jest sam dysk ? (bo tak bylo by najlogiczniej)
    4. Czy w wypadku nie wpuszczenia policji do mieszkania (dzialajacej zalozmy
    bez nakazu przeszukania) ponosze jakies konsekwencje?
    5. Czy w wypadku rozpoczecia postepowania w prawie wykrycia nielegalnego
    oprogramowania licza sie okolicznosci ich zdobycia i wykorzystywania? Tzn.
    dla przykladu czy ktos kto sciagnal z internetu owe programy traktowany jest
    tak samo jak osoba ktora kupila je na gieldzie ? (moim zdaniem mozna
    tlumaczyc ze sciagajac z internetu nie mailo sie swiadomosci ich
    nielegalnego pochodzenia, ale z drugiej strony jest to nie do udowodnienia
    bo kazda plyte mozna tlumaczyc ze sie sciagnelo i samemu nagralo...)

    Darrow