  • Data: 2005-07-21 22:09:14
    Temat: Re: [pyt] Fotografowanie miejsca wypadku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "eFTe" <f...@b...tego.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:dbp5qh$rkg$1@inews.gazeta.pl...

    > Jako osoba pelniaca funcje publiczna jej prawo od ochrony wizerunku
    jest
    > ograniczone. To czy ktos jest powszechnie znany, czy nie to jest rzecz
    > sporna. Z jednej strony moze byc slabo znany aktor, a z drugiej slynny
    > adwokat. W odniesieniu do osoby "pelniacej funkcje publiczne" decduje
    ta
    > wlasnie jej dzialalnosc, pelnienie funkcji publicznej jest aktem
    ekspozycji
    > wlasnej osoby, a to kto rzczywiscie go zna (twarzy, nzawiska, glosu?),
    to co
> [...]

    Nie przekonałeś mnie. Wśród funkcjonariuszy publicznych jest cały szereg
    osób, których wizerunek jest wprost tajny i tajne są wszelkie informacje
    pozwalające na jego określenie. Zajrzyj do ustawy o informacjach
    niejawnych. W świetle tych unormowań nie jestem w stanie zgodzić się z
    Twoim wywodem.

    O ile za osobę powszechnie znaną można niewątpliwie uznać wszystkich
    funkcjonariuszy pełniących jakieś tam kierownicze funkcje. Bo przecież
    ich zdjęcia można znaleźć w internecie choćby. To już raczej nie
    pojedynczych szeregowych policjantów, a na pewno nie tych, którzy
    wykonują czynności o charakterze operacyjnym.