  • Data: 2005-01-03 20:09:42
    Temat: Re: przypomniałem sobie coś i zciekawości spytam
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Jurek wrote:

    > Czy to jest legalne że za jazdę bez biletu w Warszawie może mnie zaciągnąć
    > do sądu firma windykacyjna z Krakowa (do sądu w Krakowie) bo tam MZA
    > sprzedało dług?
    >

    > Czy może tak być?
    >
    > TJ

    Ja tam nie wiem, ale chwytam kpc i mam jak wół:
    Art. 27
    Powództwo wytacza się przed sąd pierwszej instancji, w którego okręgu
    pozwany ma miejsce zamieszkania
    (...)

    Art. 34
    Powództwo o ustalenie istnienia umowy jej wykonanie, rozwiązanie,
    unieważnienie (etc etc...), niewłaściwe wykonanie wytoczyć można przed sąd
    miejsca wykonania (...)

    Ja bym zwrócił sądowi w Krakowie uwagę, że nie jest właściwy do sprawy, co
    on pewnie z radością podchwyci.

    Dobrze mówię?