  • Data: 2003-04-01 23:42:24
    Temat: Re: przymusowy urlop w okresie wypowiedzenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Apr 2003, r k wrote:
    [...]
    >+ (czyli o tym ze wysyla mnie na urlop). Slyszalem rowniez o orzeczeniu SN,
    >+ ktore moze rowniez jakos przemawiac na moja korzysc.

    Rzeczywiście, było. Stanowiło że w ówczesnym stanie prawnym
    nie sposób uznać czasu wolnego po otrzymaniu wypowiedzenia
    za "wypoczynek", bo pracownik jest w stresie.
    Oberwałem :> za przytaczanie stanowiska przeciwnego, tak więc
    posługując się moim adres (+ grupa + inne słowa kluczowe)
    znajdziesz w googlu :)
    Natomiast od tego czasu ustawa była zmieniana, i od 1.I.2003
    jest czarno na białym:
    +++++++++
    Art. 167$1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    obowiązany wykorzystać przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie
    pracodawca udzieli mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego
    urlopu, z wyłączeniem urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru
    wynikającego z przepisów art. 155$1.
    ---------

    ...i wyszło na moje ;)

    >+ Gdzie moge znalezc jakies zrodla, ktore przemawialyby za tym ze nie chce
    >+ wykorzystywac urlopu, a chce otrzymac ekwiwalent pieniezny...???

    Już nie da rady, IMHO.
    Szukaj kodeksu pracy np.:
    http://www.rp.pl/prawo/prawo_praca.html
    zwracając uwagę na daty wejścia w życie poszczególnych
    przepisów - jest sieczka :]

    pzdr, Gotfryd