    From: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekręty pracodawcy
    Date: Thu, 2 May 2002 09:58:03 +0200

    Użytkownik Vicky <b...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aao3ug$jlp$...@n...tpi.pl...

    > Właśnie ... zapewne byłyby lepsze gdyby nie większość pracodawców.

    No tak... Zapewne to, że mamy takie wysokie koszty pracy jest winą wyłącznie
    pracodawców... Mam pomysł! Powywieszajmy ich, nie będzie problemu ;-)

    > Czy Ty w ogóle myślisz jak piszesz? Zastanów się.
    > Skoro umowa nie jest taka jak powinna być tzn że go oszukuje. Może Tobie
    > podobałby się taki układ :
    > "Ma Pan za długi nos - od jutra Pan nie pracuje" - i nie zrobisz nic.
    Jeśli
    > tak to powodzenia Jego Eminencjo.

    A gdzie Ty, dobra kobieto, przeczytałaś, że jego chce ktoś wyrzucić z dnia
    na dzień? Z jego postu wynika co najwyżej, że nie podoba mu się, że zamiast
    odbierania telefonów ma na umowie wpisane tworzenie bazy danych (jakiś
    kompleks? Telefonistką chce być, a "bazowcem" już nie? ;-)))

    Rozumiem, że zależałoby mu na stałej umowie, ZUS'ie itd. Każdy chciałby mieć
    jeszcze do tego zakładowy fudusz emerytalny, zwrot kasy za wakacje, paczki
    dla dzieci, bony na święta, samochód i telefon służbowy itd. Problemem jest
    tylko to, ze żyjemy w takiej a nie innej rzeczywistości gospodarczej.

    Wiem, jak wygląda to w firmie, w której pracuję. Jest ustalony poziom
    wydatków na wynagrodzenie pracowników, którego nie można przekroczyć, bo
    przy obecnym stanie obrotów doszłoby do zapaści finansowej firmy. Z tego
    budżetu część kasy idzie na podstawowe wynagrodzenie osób pracujących na
    etatach (księgowość, marketing, sprzedaż, magazyn, kierowcy - są to
    pracownicy, na których firmie zależy i chce ich utrzymać). Pozostała część
    idzie na wypłaty w umów o dzieło dla osób, które faktycznie są
    sprzątaczkami, dodatkowymi magazynierami, stróżami, dorywczymi kierowcami
    oraz na dodatkowe premie dla części pracowników etatowych.
    Jeśliby któryś z pracowników nieetetowych oburzył i zarządał ZUS'u dla
    siebie i innych nieetatowych, ilość etatów stworzona z puli dla umów o
    dzieło na pewno byłaby mniejsza niż ilość tych umów (bo część budżetu
    pochłonęłyby koszty pracy). Ktoś musiałby odejść,a jego obowiązki musieliby
    przejąć inni (za niewiele większą kasę).

    pozdrawiam

    Monika