  • Data: 2002-05-04 16:58:32
    Temat: Re: przekręty pracodawcy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 May 2002, Gwidon S. Naskrent wrote:

    >+ On Sat, 4 May 2002, JarekT wrote:
    >+
    >+ > - IMHO pracodawca, jak sama nazwa wskazuje, "daje pracę". Ty wykonujesz
    >+ > pracę odbierania telefonów i pracę tę dajesz komuś, kto ją bierze
    >+
    >+ Stosunek pracy powinien być wykonywany osobiście przez pracownika

    Nie, Gwidonie - on miał na myśli problem lingwistyczny :) bo
    rzeczywiście po polsku mamy nazewnictwo postawione na głowie.

    Jakby nie patrzeć - *świadczący* pracę jest "dającym", czyli
    to pracownik jest pracoDAWCĄ :) a ten co nazywa się "pracodawcą"
    (zatrudniającym - to już lepiej) tak naprawdę daje (tylko) środowisko
    pracy, a nie samą pracę (bo z pracy korzysta - bierze).
    Wiem, 'praca' ma drugie znaczenie (jako "rzecz do zrobienia")
    i stąd zamieszanie; ale "pracodawca" - to "brzmi wątpliwie" :)

    Na pocieszenie - skoro w X-windows "klient" to jest program wykonujący
    funkcje użytkowe, a "serwer" miejsce które maluje wyniki na ekranie,
    to można się przyzwyczaić :> do logiki odwrotnej :]

    Pozdrowienia, Gotfryd