  • Data: 2002-07-01 10:31:43
    Temat: Re: przejecie firmy
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Agnieszka" <k...@w...pl> wrote in message
    news:afp9gu$1kk$1@news.supermedia.pl...

    > Nie, chodzi mi o to, ze lepiej jest byc zwolnionym przez stary zaklad i
    > dostac odszkodowanie (po 20 latach pracy to chyba zrozumiale) niz przejsc
    do
    > nieuczciwego pracodawcy i nie dostawac nawet wynagrodzenia.

    Nie wiem jakie odszkodowanie masz na myśli. Jeżeli przewidziane w UZP to
    możliwe że są jakieś korzystne postanowienia. Bo w przypadku KP to takowe
    przysługuje w razie naruszenia przepisów o wypowiedzeniu umowy o pracę a nie
    z racji samego wypowiedzenia - no chyba że strony umówią się inaczej.

    > mam jeszcze pytanie, stary zaklad gwarantowal jakis pakiet socjalny, czy
    > nowy pracodawca tez taki musi zagwarantowac, czy nie?

    Te były zapewne określone w układzie zbiorowym pracy. Otóż nowy pracodawca
    jest zobowiązany stosować go przez rok od przejęcia (z zastrzeżeniem
    korzystniejszych postanowień obowiązujących w nowym zakładzie). Po upływie
    tego okresu może go wypowiedzieć.

    Pozdro
    MAX