  • Data: 2002-07-03 08:05:48
    Temat: Re: przejecie firmy
    Od: "DarekS" <n...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > do
    >
    > Nie wiem jakie odszkodowanie masz na myśli. Jeżeli przewidziane w UZP to
    > możliwe że są jakieś korzystne postanowienia. Bo w przypadku KP to takowe
    > przysługuje w razie naruszenia przepisów o wypowiedzeniu umowy o pracę a
    nie
    > z racji samego wypowiedzenia - no chyba że strony umówią się inaczej.

    O ile zdołałem się prawidłowo domyślić, Agnieszce nie chodzi o odszkodowanie
    lecz raczej o odprawę w związku z potraktowaniem rozwiązania umowy o pracę
    jako podlegającą pod ustawę o szczególnych zasadach rozwiązywania z
    pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy. Ponieważ
    zgodnie z art. 231 §4 i 5 KP rozwiązanie stosunku pracy przez pracownika w
    tej sytuacji traktowane jest jak wypowiedzenie przez pracodawcę to IMHO ma
    tutaj zastosowanie właśnie ta ustawa. Gdyby mama Agnieszki przyjęła
    propozycję zatrudnienia w nowym zakładzie, wtedy ta odprawa rzeczywiście nie
    należałaby się.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu