    From: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przejechanie psa
    Date: Thu, 24 Jul 2003 19:30:23 +0200

    > > Tak.
    >
    > Jaka szkoda została mu wyrządzona?

    Uszkodzenie pojazdu - konkretnie oderwanie mocowania talbicy rejestracyjnej.
    Minimum. Może jeszcze jakieś wgniecenia czy stłuczenia...

    [ciach]

    > Pies był akurat duży, ale to chyba nie jest odpowiedź
    > na pytanie. Czy miał prawo uciec z miejsca wypadku/kolizji?

    Ale sam pisałeś, że wrócił - plączesz strasznie.

    > Ponadto nie rozumiem dlaczego nieuwaga osoby trzymającej psy jest
    > karalna, a nieuwaga kierowcy samochodu nie. Mógłby mi to ktoś
    > wyjaśnić?

    Po kierowca miał prawo jechać z założeniem, że żaden głupi pies mu nagle pod
    koła nie wyskoczy. A ty nie miałeś prawa wypuszczać psa luzem na drogę
    (nawet przypadkowo).

    > Mam pytanie, pewnie głupie, ale po prostu się nie znam. Czy samo zabicie
    > psa (abstrahując całkowicie od okoliczności omawianego zdarzenia) może
    > być karalne zgodnie z polskim prawem?

    Mniej-więcej na poziomie zniszczenia mienia. No, chyba że się znęcał, ale w
    tym przypadku to w grę nie wchodzi.

    Równie dobrze mógłby ci się 'wymsknąć' i stoczyć na drogę wózek z np. wazą z
    epoki Ming - ty odpowiadasz za swój wózek z wazą, za to, żeby nie znalazł
    się nagle na drodze i nie możesz mieć pretensji do kierowcy za to, że się
    waza potłukła.

    > Jest świadek, że osoba, której urwała się rejestracja stała kilka
    > kilometrów dalej. Czyli musiała przejechać te kilka kilometrów bez
    > tablicy rejestracyjnej. Czy jest to wykroczenie? Jeśli tak, jaka
    > może być za nie kara?

    Pytanie: tobie chodzi o dojście do tego, jaka jest sytuacja prawna tego
    zdarzenia, czy chcesz za wszelką cenę dokopać komuś, kto był winny śmierci
    twojego ukochanego pieska?

    Bo jeśli to drugie, to weź z rozbiegu walnął głową w mur - bo to TY jesteś
    temu winien.

    A jeśli to pierwsze to odpowiadam: w tej sytuacji nie poniósłby za jazdę bez
    tablicy rejestracyjnej żadnej kary, bo nie pozbył się tej tablicy świadomie
    ani tym bardziej celowo.