    From: Dariusz <d...@p...pol.golfowych>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przedstawiono mi zarzut spowodowania wypadku
    Date: Fri, 08 Feb 2002 16:42:51 +0100

    Leszek Olszewski wrote:

    > In article <2...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>,
    > d...@p...pol.golfowych says...

    > A co ma przepraszam postepowanie karne z zarzutami do postepowania
    > cywilnego o odszkodowanie (w tym przypadku)?
    To jest chyba oczywiste.
    Jezeli ubezpieczalni wybrani swojego klienta w sprawie karnej i zarzuty
    zostana oddalone
    to z uwagi na brak winy, nie bedzie musiala wyplacac odszkodowania z OC.
    Przeciez on nigdy nie napisal ze zostal uznany winnym, sam uznal swoja
    wine.

    Pamietam tragiczny wypadek w ktorym zgineli 2 dziennikarze z
    telewizyjnej Sondy w Raciborzu.
    Jechalem tamtedy w tydzien po wypadku i pytalem sie mieszkanca,
    mieszkajacego w poblizu, jak to bylo mozliwe.
    Powiedzial ze prawdopodobnie jakis samochod rozlal za soba sliska
    substance, smar i oni jadac szybko z gory,
    aby zdazyc na nagranie programu z Rafako, wpadli w poslizg.

    Gdyby znaleziono ten samochod to bylaby jego wina.
    A tak, to nalezalo oczekiwac udzialu zarzadu drog w wyplacie
    odszkodowania z ich wlasnej polisy OC,
    gdyz stan drogi zagrazal bezpieczenstwu ruchu drogowego, niezaleznie od
    bezpiecznej predkosci pojazdu, dostosowanej do warunkow drogowych.

    Zatem zrozumiale jest ze ubezpieczalnia powinna reprezentowac interesy
    swoich klientow takze w sprawach karnych, gdy wystapily szkody rzeczy i
    ustalenie sprawcy i uznanie winy decyduja o tym, kto
    wyplaci odszkodowanie za szkody.

    Oczywiscie wszystko zalezy od okolicznosci wypadku i zeznan samego
    kierowcy.

    Jacek