  • Data: 2009-02-12 18:24:32
    Temat: Re: przedsiebiorca albo nie
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ced" <e...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:gn1kvc$4dl$1@inews.gazeta.pl...
    > Sprawa wygląda tak: chcę zmienić pracę, ale nowy pracodawca (szkoła) chce
    > abym podpisał kwit, że nie jestem przedsiębiorcą.
    > Problem polega na tym, że wyjmuję mieszkanie na zasadzie ryczałtu czyli
    > coś a'la działlnośc gospodarcza. Mylę się? Czy też mogę podpisywać kwit
    > nie narażając się na odpowiedzialność?

    To zalezy co to jest za kwit. Jesli to standardowy PIT-2, to mozesz
    podpisac. Wynajmowanie mieszkania to nei dzialalnosc, ale gdybys
    opodatkowywal ten najem na zasadach ogolnych, to nie moglbys podpisac PIT-2,
    gdyz poswiadczylbys nieprawde. W przypadku ryczaltu mozesz. Chodzi o to, ze
    gdybys popodatkowywal sie na zaadach ogolnych, to "kwote wolna" (te 3
    tysiaki z groszami) rozliczalbys z najmu, w zwiazku z czym ni ebylaby ona
    uwzgledniana przy poborze zaliczek na podatek z wynagrodzenia.
    Poniewaz najem masz na ryczalcie, to nie przysluguje Ci kwota wolna z najmu
    (placisz podatek od pierwszej zlotowki), wiec rozliczac ja beda z dochodow z
    pracy.

    Pozdrawiam
    SDD