    From: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przedawnienie zus
    Date: Wed, 25 Sep 2002 17:43:21 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@chello062179023037.chello.pl

    > Czyli jeśli zus w ciągu 5 lat nie sciągnął zaległości i w tym czasie żadna
    ze
    > stron nie podjeła działań w w/w sprawie to po 5 latach sprawa była
    > przedawniona i działanie zusu po 7 było bezprawne.wiec platnik moze
    > zarzadaczwrotu zapłaconych po terminie skladek.czy dobrze rozumuje??jak to
    > wyglada w praktyce?

    Tak własnie jest.
    Teraz w zasadzie chodzi o to, czy sprawa sie nie przedawniła po raz kolejny,
    czyli czy od nienaleznego pobrania przez ZUS pieniedzy nie minął 1/3lata
    (pewnosci niemam. to juz nie przez moje ręce przechodziło) Wiem ze zaległe
    swiadczenia rentowe ZUS ("niedopłacone" wyrównuje do 3 lat wstecz" a
    popularniejsza noermą KC na przedawnienia jest rok. Ale jezeli trzeba moge
    pogrzebac. Mysle ze przyda sie tu Ustawa o postepowaniu egzekucyjnym w
    Administracji z 17 czerwca 1966 roku. - na tej podstawie głównie opiera sie
    ZUS w tych sprawach.