  • Data: 2012-12-18 23:01:51
    Temat: Re: przechodzenie na czerwonym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 16 Dec 2012, T...@s...in.the.world wrote:

    > To malo widziales.
    > Swego czasu w podobnej sytuacji zapytalem policjanta w centrum Londynu
    > dlaczego nie interweniuije. I czy tak mozna.
    > Odpowiedzial, ze przeciez ci przechodzacy na czerwonym nie stwarzaja sytuacji
    > niebezpiecznej wiec dlaczego mialby interweniowac.

    W sprawie formalnej - w .gb jest różnica formalna.
    MOŻNA, i w tym jest gwóźdź programu.
    Podstawą do ukarania jest spowodowanie zagrożenia lub utrudnienia
    ruchu dla innych uczestników ruchu podczas przechodzenia na czerwonym.
    Samo wejście na czerwonym w .gb *nie jest* podstawą do ukarania!
    Odpowiedź policjanta jest więc "naturalna" - przecież (tam) nie
    ma wykroczenia.

    W .pl niestety tak (goto sejm, Wiejska w W-wie).
    To taka obowiązująca moda czynienia czynami przestępczymi różnych
    zachowań "na wszelki wypadek".

    Z góry mówię, że nie mam gotowego linka do ichniego odpowiednika
    numeru dziennika ustaw, ale na .samochody zapodałem niedawno link
    do tak niewiarygodnego źródła jak wikipedia :)
    (stosowna uwaga jest bodaj w temacie o sygnalizacji świetlnej).

    pzdr, Gotfryd