eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopróg zwalniającyRe: próg zwalniający
  • Data: 2003-07-02 21:54:12
    Temat: Re: próg zwalniający
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    | Chciałabym,aby przed moim blokiem zamontowali próg zwalniający, dzieci tam
    | biegają jak szalone, a samochody jeszcze lepiej. I nie wiem z jakimi
    | argumentami zwrócić się z prośbą do burmistrza? Pomóżcie mi!!!

    A może właśnie z takimi, jak napisałeś. Z tym, że może najpierw należałoby
    się może zwrócić o postawienie znaku ograniczenia prędkości. Skoro teraz
    jest 60 km/h (bo tak zakładam skoro administratorem jest burmistrz), to może
    wystarczyłoby 40 km/h? Próg zwalniający, to 20 km/h i pewnie ograniczenie do
    3,5 t. Ograniczenie masy wynika z nośności stosowanych progów i skutków ich
    ustawienia - jak będą po tym jeździć ciężarówki, to spać się nie da.

    A co do skuteczności progów, to nie przeceniałbym jej. Jak potrenujesz, to
    lepszym samochodem przejedziesz bez żadnego uszczerbku dla zawieszenia
    bardzo szybko. W zależności od profilu, to nawet i ponad 60 km/h. Kwestia
    pewnej wprawy i odrobiny znajomości fizyki.

    Nie napisałeś nic o pożądanym przez Ciebie miejscu ustawienia progu, ale
    czasem taki próg może spowodować więcej złego, niż dobrego. Jak tam jest
    większy ruch, to po pierwsze będą się robić korki (więc spaliny), a po
    drugie będzie dochodzić do stłuczek (nagłe hamowanie przed progiem). Po za
    tym kierowcy koncentrują się na progu i nie patrzą na dzieci. Tak więc
    rozważyłbym ewentualne alternatywne rozwiązania. Może szykany, albo łańcuchy
    (barierki) wzdłuż chodnika. Ale to moje prywatne zdanie.


    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1