  • Data: 2011-02-07 13:44:22
    Temat: Re: problem ze sklepem internetowym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Feb 2011, Henry(k) wrote:

    > Gdzie w ustawie jest zapis że towar ma być nieużywany? Zacytuj, bo nie mogę
    > znaleźć.

    Ba.
    Mi wychodzi że uwagi zasadniczo podważyć się nie da.
    Z dokładnością do "zasadniczości" :)
    W ustawie jest o dopuszczalności zmiany <baczność!> *koniecznej*
    <spocznij> w ramach zwykłego zarządu.

    Nie wątpię, że taka "konieczność" w przypadku niektórych towarów
    występuje. Nie mam pojęcia, czy można w tym trybie sprzedać/kupić
    np. zwierzę, ale jeśli tak (a chyba można, skoro poczta stosowną
    usługę świadczy), to oczywistym jest iż "konieczność zwykłego
    zarządu" obejmie jego napojenie i nakarmienie itede.

    Natomiast ustawa wyraźnie określa, przynajmniej w wersji którą
    widzę tu:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=332
    ...obowiązek: "ulega zwrotowi w stanie niezmienionym".

    Na moje oko, w szczególności musi to być stan "niezmieniony
    w zakresie zwykłego zarządu bez konieczności".
    Czyli nie może być *śladów* używania.

    Na mój rozum - z dokładnością do braku śladów pozwalających
    towar sprzedać jako *nowy*.

    A owszem, opinia strony ew. konfliktu, czyli rzecznika konsumentów,
    z góry będzie mi wyglądała na niewiarygodną ;)
    (tematyka, w której jest stosik pozornie korzystnych dla konsumenta
    odpowiedzi rzeczników oraz wyroki sądów stwierdzających przeciwnie
    była niedawno, pozorność polega oczywiście na kosztach ponoszonych
    przez konsumenta w wyniku niesłusznych roszczeń).

    pzdr, Gotfryd