eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem ze sklepem internetowymRe: problem ze sklepem internetowym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem ze sklepem internetowym
    Date: Fri, 04 Feb 2011 09:38:52 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <iigdut$j42$1@news.onet.pl>
    References: <iifdv0$ou5$1@inews.gazeta.pl> <iig1km$91d$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: adag227.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1296808733 19586 83.11.242.227 (4 Feb 2011 08:38:53 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Feb 2011 08:38:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <iig1km$91d$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:667925
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-04 06:09, gobo pisze:
    > Prowadzę sklep internetowy i w ciągu 10 dni klient może oddać towar bez
    > podania przyczyny - tak jest przy sprzedaży wysyłkowej. Nie jest to
    > jakieś moje ustalenie, ale tak nakazuje prawo. Wczoraj słyszałem, że w
    > UE w ciągu dwóch lat przepisy mają dawać klientowi 2 tygodnie i to od
    > momentu doręczenia.
    >
    > Moim zdaniem racja jest po Twojej stronie i śmiało można iść z tym do
    > rzecznika praw konsumenta.
    > Piotr


    Nie może skorzystać ze zwrotu - w ciągu 10 dni, a o ile takiej
    informacji nie dostał w przesyłce, że takie prawo mu przysługuje to ten
    termin wydłuża się do 3 miesięcy - bo taki zwrot przysługuje tylko na
    towary nie używane. Skoro rozpakował sprawdził, że nie pasuje to w
    zasadzie użył.

    Za to masz prawo skorzystać z niezgodność towaru z opisem - napisz
    pismo, że chcesz zwrócić towar właśnie w związku z niezgodnością (skoro
    się popsół w ciągu pół roku od zakupu to sprzedawca musi ewentualnie
    tobie udowodnić, że to ty popsułeś - czyli zapłacić ekspertyzy itp.
    jeżeli po pół roku to ty musisz udowodnić sprzedawcy) możesz od razu im
    odesłać bądź w piśmie poprosić ich o wskazanie w jaki sposób masz im
    dany towar dostarczyć. Nie wiem czy możesz w takiej sytuacji żądać
    zwrotu kosztów wysyłki.

    Tak czy inaczej skoro nie ma u nich dobrej woli do załatwienia sprawy to
    czeka Cię długa męka i skończy się pewnie na Federacji konsumentów lub
    czymś takim.

    Wszystkie pisma wysyłaj za potwierdzeniem odbioru - pilnuj dat.

    Ariusz


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1