  • Data: 2004-04-20 12:52:01
    Temat: Re: problem z lesingodawca prawo wlasnosci pojazdu
    Od: "Pussy" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kesser" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:pan.2004.04.20.09.46.00.318099@go2.pl...
    > Witam
    > Problem jest nastepujacy:
    > Na podstawie faktury proforma nabylem samochod od leasingodawcy, auto
    > kupilem ale skredytowalem je tzn. fizycznie pieniadze przeszly z banku do
    > leasingodawcy. Auto jest w kredycie zostal ustanowiony zastaw itd. Po
    > dwoch latach dzwoni pan z leasingu do mnie, ze jeszcze mu jakas kwota
    > zostala do uregulowania. W lipcu 2002 monitowalem faxem ze nadal nie
    > otrzymalem orginalu faktury ani kompletu kluczykow od
    > leasingodawcy(kontakt telefoniczny byl nie mozliwy nigdy nikogo tam nie
> [...]

    faktycznie fakt8ra proforma nie jest dokumentym księgowym, ale leasingodawca
    mógł jak najbardziej do momentu zapłaty wystawić ci fakturę Vatowską w
    oryginale tylko że na przelew np. 30 dni. Jaki problem? Jest wolny rynek. Po
    otrzymaniu kwoty pieniężnej ma on obowiązek w ciągu 7 dni na wystawienie
    fakltury VAT (chyba Ordynacja podatkowa o tym mówi, nie pamętam). Co dotyczy
    jego "zapomniało ise"- polecam sprawdzić umowę leasingui kwotę tam omówioną
    do zapłacenia, policzenia wszystkich rat- zobaczysz wtedy kto jest winny,.

    pozdrawiam
    I.