  • Data: 2002-11-29 01:04:52
    Temat: Re: problem- termin naprawy samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Czy istnieje nieprzekraczalny termin naprawy samochodu ?

    Nie ma czegoś takiego. Termin może ewentualnie wynikać z wzajemnej umowy.
    Żaden mi znany przepis tego nie normuje.

    | Nowe jednodniowe auto po wypadku z winy innej osoby jest wstawione do
    | autoryzowanego serwisu, po miesiącu (już w trakcie naprawy) stwierdzono
    | pęknięcie silnika. Łączny szacowany koszt naprawy dochodzi do 69% wartości
    | auta. Co zrobić ???

    Spróbować dogadać się z ubespieczycielem sprawcy, czy nie wyjdzie mu taniej
    ze samochodu i zapłacić za nowe. Wyjaśnij im, że:
    1. Będziesz dochodził strat z tytułu braku możliwości używania samochodu.
    2. Uważasz, iż w wyniku tak poważnego wypadku (70% uszkodzeń) nawet
    naprawiony samochód stracił na wartości rynkowej przynajmniej 30%, bo jest
    bity.
    Jak im wyjaśnisz, że masz zamiar tych roszczeń dochodzić przed sądem, to
    może ktoś się tam zastanowi, że się to nie opłaca.
    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3