    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <oekq53$bi5$2@node1.news.atman.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.170506.invalid>
    <oel1ts$jgk$2@node1.news.atman.pl> <a...@b...pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.170506.invalid>
    <a...@b...pl> <oemhi1$rgn$1@node2.news.atman.pl>
    <590ee94d$0$3496$b1db1813$ca8b28d9@news.astraweb.com>
    <a...@b...pl>
    <590f8faa$0$30153$b1db1813$abfccb7@news.astraweb.com>
    <oes1kt$kis$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: prezia mam w dudzie [Przez referenda zejdziemy na psy "jak Szwajcaria"!
    ;-) ]
    Date: Thu, 11 May 2017 19:36:09 +0200

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-05-07 o 23:20, Sonn pisze:

    >hmmm.... A jaki jest wybór? Za bardzo nie możesz wybierać.
    >Ograniczono Twoje bierne prawo wyborcze, zabezpieczono się na tyle,
    >żeby "obce" siły miały utrudniony start, a nawet jak się dostaną, to
    >tak, by musiały naruszyć zasady finansowania, więc za długo nie
    >będą...

    Ograniczono i nie ograniczono - w zasadzie mozesz na posla sam
    startowac, tyle, ze nie mozesz byc wybrany.
    Ale Kukiz udowodnil, ze sie da.

    Co ciekawe:
    -Kukiz zaczal swoja promocje JOW, a przeciez wlasnie w takim systemie
    by sie nie przebil,

    -zakladajac, ze stalby sie cud, i nie wyksztalcilby sie u nas system
    dwupartyjny ... czy tych 460 niezaleznych poslow by sie dogadalo ?
    juz w ramach kilku partii jest to trudne.

    J.