  • 41. Data: 2017-05-09 11:25:55
    Temat: Re: prezia mam w dudzie
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-07 o 18:19, Shrek pisze:

    > Nie - tu nie ma możliwości, żeby wynik był wiążący - dajmy na to, że
    > "czy jesteś za zmianą konstytucji" wyjdzie na tak przy wystarczającej
    > frekwencji. I co - dalej nie można jej zmienić dopóki nie masz
    > większości konstytucyjnej w parlamencie. A jak ją masz to w dupie masz
    > czy się obywatele chcą zmieniać czy nie.

    Jest jeszcze inna pulapka - wiekszosc moze odpowiedzieć, ze chce zmiany,
    ale może się okazać, że chce innej zmiany niż ustalą parlamentarzyści...

    --
    http://kaczus.republika.pl

  • 42. Data: 2017-05-09 16:50:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2017 o 11:25, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jest jeszcze inna pulapka - wiekszosc moze odpowiedzieć, ze chce zmiany,
    > ale może się okazać, że chce innej zmiany niż ustalą parlamentarzyści...

    Przesadzasz - zapyta czy zmiany chcesz, a potem wpiszą co będą chcieli -
    suweren chciał... więc potem nie będzie mógł narzekać.

    Shrek

  • 43. Data: 2017-05-10 08:56:46
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Przesadzasz - zapyta czy zmiany chcesz, a potem wpiszą co będą chcieli -
    > suweren chciał... więc potem nie będzie mógł narzekać.

    Wszystko zależy od pytania i trzeba uwzględnić że wiążące referendum jest ponad
    Konstytucją. Pytania do referendum nie podlegają żadnej kontroli przez TK lub Sąd
    Najwyższy.
    Stąd pytanie "Czy z dn: 01.01.2018 Trybunał Konstytucyjny ulega rozwiązaniu i
    wykreśleniu z Konstytucji?" Jest ważne i przy odpowiedzi TAK "uczeni w mowie i piśmie
    nie mają nic do gadania".
    Inne pytanie: "Czy z dn: 01.01.2018 każda obywatelka będzie miała prawo do aborcji na
    życzenia" i dodatkowo "Czy lekarz który odmówi aborcji automatycznie traci prawo do
    wykonywania zawodu?"
    Te pytania są ważne, tak samo jak np: pytanie "Czy przywraca się karę śmierci?" -
    pomimo międzynarodowych traktatów i protestu Kościoła.
    Jeszcze ciekawsze pytanie: "Czy jesteś za NATYCHMIASTOWYM wyjściem RP z UE?" TAK
    Polska wypowiada umowę o przystąpieniu do UE w trybie natychmiastowym. I co wyślą
    wojsko i wprowadzą okupację do czasu zakończenia negocjacji?

  • 44. Data: 2017-05-10 12:30:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.05.2017 o 08:56, Danusia pisze:

    > Wszystko zależy od pytania i trzeba uwzględnić że wiążące referendum jest ponad
    Konstytucją.

    A masz jakieś wsparcie? Bo jakbym prezesa słyszał.

> [...]
    wykreśleniu z Konstytucji?" Jest ważne i przy odpowiedzi TAK "uczeni w mowie i piśmie

    Dalej - masz jakieś wsparcie? A jak pytanie będzie brzmało "czy jesteś
    za tym, żeby Danusię (albo Tuska czy Kaczyńskiego) publicznie powiesić
    na latarni" to przy odpowiedzi TAK ani Danusia ani uczeni w piśmie nie
    mają nic do gadania?

    Shrek

  • 45. Data: 2017-05-11 08:26:02
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > za tym, żeby Danusię (albo Tuska czy Kaczyńskiego) publicznie powiesić
    > na latarni" to przy odpowiedzi TAK ani Danusia ani uczeni w piśmie nie

    Jeżeli tak sformułowane będzie pytanie (że bez Sądu) - wola narodu -jest wolą narodu
    i jest najwyższym prawem.

  • 46. Data: 2017-05-11 19:06:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.05.2017 o 08:26, Danusia pisze:

    > Jeżeli tak sformułowane będzie pytanie (że bez Sądu) - wola narodu -jest wolą
    narodu i jest najwyższym prawem.

    Czyli jak zadamy pytanie czy powiesić prezesa (we Tuska) na nabliższej
    latarni, to jedyny problem ustalić która jest najbliższa? Dorośnij.

    Shrek

  • 47. Data: 2017-05-11 19:36:09
    Temat: Re: prezia mam w dudzie [Przez referenda zejdziemy na psy "jak Szwajcaria"! ;-) ]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-05-07 o 23:20, Sonn pisze:

    >hmmm.... A jaki jest wybór? Za bardzo nie możesz wybierać.
    >Ograniczono Twoje bierne prawo wyborcze, zabezpieczono się na tyle,
    >żeby "obce" siły miały utrudniony start, a nawet jak się dostaną, to
    >tak, by musiały naruszyć zasady finansowania, więc za długo nie
    >będą...

    Ograniczono i nie ograniczono - w zasadzie mozesz na posla sam
    startowac, tyle, ze nie mozesz byc wybrany.
    Ale Kukiz udowodnil, ze sie da.

    Co ciekawe:
    -Kukiz zaczal swoja promocje JOW, a przeciez wlasnie w takim systemie
    by sie nie przebil,

    -zakladajac, ze stalby sie cud, i nie wyksztalcilby sie u nas system
    dwupartyjny ... czy tych 460 niezaleznych poslow by sie dogadalo ?
    juz w ramach kilku partii jest to trudne.

    J.

  • 48. Data: 2017-05-12 08:22:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-11 o 19:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    > Ograniczono i nie ograniczono - w zasadzie mozesz na posla sam
    > startowac, tyle, ze nie mozesz byc wybrany.
    > Ale Kukiz udowodnil, ze sie da.

    Nie możesz sam startować, musisz mieć listę... Pominę już utrudnienia
    dla ugrupowań startujących nie będących w sejmie - co mozna zobaczyć,
    jak jeżdżą po bandzie przy finansowaniu kampanii, by obejść te ograniczenia.

    > Co ciekawe:
    > -Kukiz zaczal swoja promocje JOW, a przeciez wlasnie w takim systemie by
    > sie nie przebil,

    Czy by sie przebił, rzecz drugorzędna, ważne, by był "wentyl
    bezpieczeństwa", który jak widać działa w innych krajach, poseł nie jest
    zależny od swojego szefa, a od wyborców. Oczywiście, że statystycznie
    wygrywac będą głównie partie, gdyż w grupie siła i w tym nie ma nic
    złego, gdyż to będą jednak inne partie, ze względu na mniejszy wpływ
    szefa na członków.

    > -zakladajac, ze stalby sie cud, i nie wyksztalcilby sie u nas system
    > dwupartyjny ... czy tych 460 niezaleznych poslow by sie dogadalo ?
    > juz w ramach kilku partii jest to trudne.

    Nie wiem, czy tak ciężko sobie wyobrazić, że tak czy inaczej będą
    wygrywały partie. Tylko, że struktura w tych partiach będzie inna?

    --
    http://kaczus.ppa.pl
    http://kaczanowska.info

  • 49. Data: 2017-05-12 08:34:20
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak jeżdżą po bandzie przy finansowaniu kampanii, by obejść te ograniczenia.

    W dyskusji o JOW jest zasadniczy błąd w założeniach. Polega on na tym że u nas JOW
    jest 10-15 razy mniejszy od JOW w Anglii i prawie 5 razy mniejszy od JOW do Senatu.

    Jest też drugi ważny temat, to odwołanie wybranego posła w drodze referendum.

  • 50. Data: 2017-05-12 08:42:20
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    narodu i jest najwyższym prawem.

    > Czyli jak zadamy pytanie czy powiesić prezesa (we Tuska) na nabliższej
    > latarni, to jedyny problem ustalić która jest najbliższa? Dorośnij.

    Ty dorośnij. Problemem dla elit nie jest kto zarządzi referendum, lecz kto i jak
    ustali pytania do niego. Konstytucja milczy na ten temat. Natomiast mówi że
    referendum ma być w ważnych sprawach, powieszenie Tuska czy Kaczyńskiego nie jest
    sprawą ważną. Nie jest nawet sprawą drugorzędną. Wypowiadanie sie narodu w sprawie
    jednego człowieka (obojętnie kim on był, czy jest) to byłaby kpina z referendum.