    From: "NoMAD" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo sasiedzkie
    Date: Fri, 31 Oct 2003 00:27:29 +0100
    Sender: l...@o...pl@80.51.198.189

    Użytkownik " Wojtek" <h...@g...SKASUJ.TO.pl> napisał w wiadomości
    news:bns0da$nuo$1@inews.gazeta.pl...
    > witam i pozdrawiam wszystkich grupowiczow! mam nadzieje ze szarobura
    sytuacja
    > zaokienna nie wplywa zle na wasze samopoczucia!

    :-) Zaczyna sie obiecujaco.. :-)

    > ale przechodzac do meritum:
    > -poszukuje sprawdzonych zasobów w internecie dotyczących prawa
    sąsiedzkiego,
    > bede wdzieczny za wszelkie odnosniki i informacje; po samodzielnych
    > poszukiwaniach udalo mi sie dotrzec niestety tylko do bardzo ogolnikowych
    > informacji i artykulow poswieconych konkretnym przypadkom roznym od mojego

    Najblizej bedzie w Kodeksie Cywilnym art. 144 :-)

    > ponizej postaram sie przyblizyc moja sytuacje na wypadek gdyby ktos sie z
    > czyms podobnym zetknal i moglby udzielic wskazowek lub skierowac do
    > odpowiednich zrodel

    j.w.

> [...]
    rozgrywa
    > nie sa w stanie wyciszyc dzialajacych urzadzen typu odkurzacze do
    tapicerki
    > czy sprezarki wytwarzajace odpowiednie cisnienie wody, poza tym dosc
    > uciazliwe sa samochody wjezdzajace i wyjazdzajace z posesji pana D; dla
    > obserwatora postronnego moze sie wydawac ze niedogodnosci nas dotykajace
    nie
    > sa wielkie, ale co innego odczuwa sie chcac zrelaksowac sie w godzinach
    > przedpoludniowych na tarasie w ogrodku gdy caly czas brzecza za uszami
    > sprezarki, a samochody wjezdzaja i wyjezdzaja....

    Wspomniny art 144 KC reguluje ta kwestie. W tym przypadku mozna mowic o tzw
    immisji posredniej niematerialnej polegajacej na wytwarzaniu halasu przez
    maszyny znajdujace sie na sasiednim gruncie. Pytanie zasadnicze: czy immisja
    ta jest w swietle art 144 KC dozwolona czy nie.Kluczem do odpowiedzi na to
    pytanie jest rozwazenie, czy tego rodzaju halasy zaklocaja korzystanie z
    twojej nieruchomosci ponad przecietna miare. Ta przecietna miara musi byc
    stwierdzona w oparciu o 2 kryteria:
    1- spoleczno-gospodarcze przeznaczenie nieruchomosci
    2- stosunki miejscowe.
    Jesli stwierdzimy ze halasy sa ponad przecietna miare, przysluguje nam
    roszczenie negatoryjne z art. 222 par 2 o zaniechanie naruszen.

    > no wlasnie, to by bylo na tyle, watpie czy komukolwiek udalo sie przebrnac
    > przez moje zale az do tego punktu, tym co dotrwali dziekuje z calego serca
    > proszac jednoczesnie o uwagi, wskazowki, opinie, kazdy glos sie liczy i za
    > kazda odpowiedz bede wdzieczny

    :-)

    > pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz z gory dziekuje za ewentualna pomoc!

    Staralem sie jak moglem ale poczekaj na glosy innych. Moge sie przeciez
    mylic.. :-)