    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo do kupna biletu :)
    Date: Fri, 17 Jan 2003 12:32:34 +0100

    > Wiec ja po raz 184 - zmusza. Oczywiscie moga sobie przeciez kupic
    smiglowiec
    > albo zamowic limuzyne, ale to nie jest realna alternatywa. Korzystajac ze
    > swojej uprzywilejowanej pozycji, KZK GOP narzuca niektorym podroznym
    razaco
    > niekorzystne warunki umowy. Nawet jesli wybiora taksowke, KZK GOP jest
    > winny, gdyz za usluge ktora powinna ich kosztowac 3,50 wydali zlotych 20
    > tylko dlatego, ze takie bylo widzimisie jakichs biurokratow.

    Ależ oczywiście że KZK GOP jest zawsze winne (nota bene atakowi na WTC i II
    wojnie światowej również). Natomiast jeszcze jedno mi się nasunęło - rację w
    demokracji ma większość. Wiec wyobraź sobie ze ok 60-70% pasażerów korzysta
    z biletów okresowych. Do tego należy dodać jeszcze z 10 jesli nie więcej (tu
    nie mam dokładnych danych) % osób uprawnionych do przejazdu bezpłatnego. I
    co? Pozostaje Ci góra 20% osób korzystających z komunikacji sporadycznie i
    kupujących bilety jednorazowe. Z tych 20% może góra 3% mieszka na tak
    kompletnych odludziach, żeby nie mieli ani kiosku ani automatu. No i nie
    może sobie te 3% pasażerów zrobić zapasów? Specjalnie dla nich należy
    angażować kierowców zobowiązanych bezpiecznie prowadzić pojazd do sprzedaży
    biletów?

    > Najpierw ktos by sie musial o tym dowiedziec. Poniewaz przepisy sa
    > skonstruowane tak a nie inaczej, ja nie mialem pojecia, ze kierowca ma
    > obowiazek posiadania biletow - w zwiazku z tym kilku kierowcow kara
    > regulaminowa prawdopodobnie ominela.

    KZK GOP zatrudnia kontrolerów etatowych uprawnionych m.in. do sprawdzania
    czy kierowca posiada bilety, co czynią dość regularnie.

    > Krokiem w dobrym kierunku byloby
    > umieszczenie w autobusie na widocznym miejscu informacji, ze jezeli
    kierowca
    > nie mial biletow nalezy to zglosic pod numerem telefonu ...

    Na każdym przystanku jest uwidoczniony nr bezpłatnej infolinii KZK GOP -
    0800 16 30 30.

    > I wlasnie o tym pisze - jak chce jechac z Giszowca do centrum Katowic, to
    > musze kupic bilet za 3,50, chociaz zwykla oplata wynosi 2,30 doplacajac
    duzo
    > wiecej.

    I znów jak bumerang wraca to samo. Wcale nie musisz - wystarczy że pójdziesz
    do kiosku i kupisz bilet za 2,30.
    btw. Czy przy kościele na Giszowcu nie stoi przypadkiem automat?

    > Piszac "bilet jest raptem drozszy o 20 groszy" dokonales
    > manipulacji, wybierajac wylacznie przyklad najbardziej odpowiadajacy
    twojej
    > tezie (nie sadze bowiem, ze nie znasz zasad taryfy KZK GOP).

    Ależ niczym nie manipulowałem. Kierowca ma ograniczony asortyment biletów do
    jednego rodzaju - biletu za 3,30 (z dodatkową dopłatą 0,20)

    > Podanie taryfy do publicznej wiadomosci nie czyni jej automatycznie
    zgodnej
    > z prawem.

    Zapewniam Cię, że Taryfa KZK GOP jest zgodna z Prawem Przewozowym.

    pdr
    Olo