  • Data: 2003-01-18 03:48:56
    Temat: Re: prawo do kupna biletu :)
    Od: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olo Kwasniak napisal:

    Nie bede juz dokladnie odpowiadal, bo sie tylko powtarzamy. Tylko kilka
    ostatnich odpowiedzi:

    > Natomiast jeszcze jedno mi się nasunęło - rację w
    > demokracji ma większość.

    Po pierwsze, to bzdury gadasz. Demokracja to nie tylko wola wiekszosci, ale
    takze prawa jednostki do rownego traktowania ze strony wladz publicznych.
    Wladze miasta nie moga sobie po prostu wybrac 51% mieszkancow miasta i tylko
    im zapewniac uslugi w tym przewozowe i tylko na nich wydawac pieniadze -
    jest to dla mnie tak oczywiste, ze az nie chce mi sie wierzyc, ze ktos tego
    nie rozumie.
    Po drugie, nie do konca wiem, jaka jest podstawa tego Twojego twierdzenia,
    ze akurat wiekszosc mialaby sie sprzeciwiac sprzedazy biletow przez
    kierowcow. naprawde myslisz ze np krakowiacy to sobie chca, a Ci w KZK GOP
    akurat nie?

    > Wiec wyobraź sobie ze ok 60-70% pasażerów korzysta
    > z biletów okresowych. Do tego należy dodać jeszcze z 10 jesli nie więcej
    (tu
    > nie mam dokładnych danych) % osób uprawnionych do przejazdu bezpłatnego. I
    > co? Pozostaje Ci góra 20% osób korzystających z komunikacji sporadycznie i
    > kupujących bilety jednorazowe. Z tych 20% może góra 3% mieszka na tak
    > kompletnych odludziach, żeby nie mieli ani kiosku ani automatu.

    Jak sobie zajrzysz na liste automatow KZK GOP (stan na 14 grudnia 2002) to
    zauwazysz, ze w Katowicach poza centrum znajduja sie wylacznie w Bogucicach,
    na petli w Brynowie i przy szpitalu w Ochojcu. Rzeczywiscie, w okolicach
    dworca glownego sa prawie na kazdym rogu ulicy, ale wiekszosc w promieniu
    kilkuset metrow - i tam akurat malo kto mieszka. Nie ma ich na Tysiacleciu,
    Giszowcu, w Szopienicach, Murckach czy Ligocie, i w wielu innych miejscach,
    w ktorych mieszka zdecydowana wiekszosc mieszkancow Katowic i ktorzy dla
    skorzystania z dobrodziejstwa tych automatow musieliby czesto odbyc forsowny
    kilkukilometrowy spacer). A z kioskami to roznie bywa - one moga, ale nie
    musza prowadzic sprzedazy biletow i nie grozi im zadna "kara regulaminowa".
    Przede wszystkim zas godziny ich otwarcia sa ograniczone.

    > No i nie
    > może sobie te 3% pasażerów zrobić zapasów? Specjalnie dla nich należy
    > angażować kierowców zobowiązanych bezpiecznie prowadzić pojazd do
    sprzedaży
    > biletów?

    Nie wydaje mi sie, zeby kierowcy w innych miastach narazali bezpieczenstwo
    podroznych. Nikt nie mowi o tym, ze kierowcom ma byc wolno sprzedawac bilety
    podczas jazdy. I jak juz napisalem - to 3% sobie wziales z powietrza. I ja
    nie widze specjalnego powodu, zeby ta cala reszte po prostu spisac na
    straty. I jeszcze raz - KZK GOP udaje, ze kierowcy sprzedaja bilety, tylko
    oferta zlozona jest w sposob skandaliczny.

    > kierowca
    >
    > Na każdym przystanku jest uwidoczniony nr bezpłatnej infolinii KZK GOP -
    > 0800 16 30 30.

    Najpierw musialbym wiedziec, ze obowiazkiem kieroiwcy jest posiadanie
    biletow. Ja tej informacji nie mialem.

    > Czy przy kościele na Giszowcu nie stoi przypadkiem automat?

    Wg listy dostepnej w internecie, nie stoi. Najblizsze automaty: przy
    kosciele w Bogucicach lub kosciele Mariackim w Katowicach (6-7 km).

    > Ależ niczym nie manipulowałem. Kierowca ma ograniczony asortyment biletów
    do
    > jednego rodzaju - biletu za 3,30 (z dodatkową dopłatą 0,20)

    Manipulowales, bo napisales ze doplata wynosi 20 groszy, gdy tymczasem dla
    osoby ktora normalnie bilet kosztowalby 2,30 doplata ta wynosi 1,20, a wiec
    duzo wiecej. Innymi slowy: doplata wynosi _conajmniej_ 20 groszy.

    > Zapewniam Cię, że Taryfa KZK GOP jest zgodna z Prawem Przewozowym.

    Moim zdaniem nie jest i powody, dla ktorych tak mysle, podalem. Twoje
    zapewnienie to nie jest dla mnie zaden dowod.

    Pozdrawiam
    Krzysztof