    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie - wykorzystanie fotografii
    Date: Tue, 28 Oct 2008 15:27:15 +0100

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 28 październik 2008 15:12
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <q...@z...router>):

    > Aby np. Twoja lub moja gęba nie były wykorzystywane w reklamie dowolnego
    > produktu - proszę nie dyskutować nad sensownością wykorzystania w tych
    > konkretnych przypadkach. To tylko przykład. Może to być Twoje dziecko
    > (jego wizerunek). Życzyłbyś sobie?

    Czemu nie? Tzn jeśli jest to ewidentnie komercyjne wykorzystanie mógłbym
    chcieć udziału w zyskach. Natomiast gdyby próbować przestrzegać tego zakazu
    w 100%, to by musiały poznikać portale społecznościowe, reportaże w
    telewizji, artykuły w prasie i wiele innych. W ogóle PA jest jednym z
    bardziej zepsutych praw... Jego całkowite przestrzeganie musiało by
    doprowadzić do paraliżu życia codziennego.

    > Zawsze? W każdej sytuacji? Pewnie nie,
    > jakbyś tolerancyjny i nie był.

    Czy ja wiem? No pewnie jakby moja twarz reklamowała coś, co mi nie pasuje...
    Ale to wystarczy wtedy zarzut o kłamstwo... ,,Tristan mówi, że uwielbia
    Windowsa''. I co? bez wizerunku, a jednak też szczęśliwy nie jestem. Więc
    raczej nie z tego paragrafu bym się sprzeciwiał.

    > W sumie co za różnica? Prawdę mówiąc z KC jest bardziej ogólnie...

    No chodzi o to, żeby jakiś debil nie ścigał mnie za wykorzystanie jego
    zdjęcia np. w galerii szkolnej... Póki ta publikacja go nie obraża, nie
    widzę powodu...

    --
    Tristan